Hej!
Kommer att köpa ett par sandaler i vår/sommar - jag har några krav.
- De kommer att användas ute i naturen men dom kommer inte att användas när det är blött så jag ser gärna att de inte har gummi direkt mot foten. Tycker det blir för varmt.
- De ska ha öppen tå, dvs inte keen med tåkappa för att det blir för varmt.
- De ska alltså vara så svala som möjligt.
- Det ska va en bra sula som har ett hyfsat mönster men ingen feting-vibramsula.
- De får gärna vara lätta.
- Inte för stor inneslutning av foten, gärna så lite tyg/läder som möjligt som håller fast foten.
- Inget skallkrav - men det skulle vara skönt att slippa kardborrestängning då jag tycker den håller för kort tid.
Det var mina krav...nån som har nått förslag?
Jag har tittat lite på Lizard Ride:
The anatomical leather footbed offers toe protection and the triple Velcro closures ensure perfect foot stability. The sole unit is extremely lightweight in order to give freedom of movement and to allow the foot maximum sensitivity to the terrain.
SOLE UNIT: Eterno with rubber sole.
FOOTBED: lined in suede leather.
UPPER: quick closure and adjustment. Padded bands for better comfort and foot stability.
SIZES: 35-47.
Kostar ca 900 kr inkl. frakt..
Nån som har ett bättre förslag??
Kommer att köpa ett par sandaler i vår/sommar - jag har några krav.
- De kommer att användas ute i naturen men dom kommer inte att användas när det är blött så jag ser gärna att de inte har gummi direkt mot foten. Tycker det blir för varmt.
- De ska ha öppen tå, dvs inte keen med tåkappa för att det blir för varmt.
- De ska alltså vara så svala som möjligt.
- Det ska va en bra sula som har ett hyfsat mönster men ingen feting-vibramsula.
- De får gärna vara lätta.
- Inte för stor inneslutning av foten, gärna så lite tyg/läder som möjligt som håller fast foten.
- Inget skallkrav - men det skulle vara skönt att slippa kardborrestängning då jag tycker den håller för kort tid.
Det var mina krav...nån som har nått förslag?
Jag har tittat lite på Lizard Ride:
![895.jpg](http://ebusiness.aicad.xtend.it/895.jpg?w=570&h=320)
The anatomical leather footbed offers toe protection and the triple Velcro closures ensure perfect foot stability. The sole unit is extremely lightweight in order to give freedom of movement and to allow the foot maximum sensitivity to the terrain.
SOLE UNIT: Eterno with rubber sole.
FOOTBED: lined in suede leather.
UPPER: quick closure and adjustment. Padded bands for better comfort and foot stability.
SIZES: 35-47.
Kostar ca 900 kr inkl. frakt..
Nån som har ett bättre förslag??