Vilka kläder?

Nån som har bra koll på vad marknaden erbjuder för bra byxor och jacka/anorak för multisport och bergslöpning?

/Per

Activent

Hej

Jag har kört en del i en Tierra Activent jacka (Vet inte modell beteckningen) som har fungerat bra. Craft har också en jacka som är ännu lättare, ca 150g mot 250g, som också är bra. Activent fungerar bra i regn och blåst, men kan vara varmt om det inte regnar och blåser. På benen brukar jag använda lite tjockare tights.

Lycka till

/Jonas

Klädråd.

Mina råd är enligt följande.
Byxor bör vara lättast möjliga, gärna i material som ex. activent (heter väl idag Gore windstopper shell). Viktigt att tänka på är att det är bra om materialet är sådant så att det tar åt sig impregnering bra. Inget foder är att rekomendera i byxor.

Jacka. Hmmm Skall du springa bergsmarathon tycker jag att du skall ha en jacka med huva. i ungefär samma materialval som byxor. Man kan tänkas att denna jacka kan ha ett tunt foder i typ nät men det går nog lika bra uta. Och är det riktigt jävligt väder
(typ BAMM-01) så är nog lättaste kvaliteten av paclite att rekomendera fast då handlar det om helt andra inköpskostnader.

Sedan är det nog många som syr egna kläder för dessa ändamål, vilket sparar pengar och så får man dem ,måttsydda.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
surfban trailskor - vilka? Multisport 21
9331 Vilka blir topp 10 i C2? Multisport 1
9331 Vilka kommer att köra C2? Multisport 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg