Vilka i Linköping säljer Gröna Kartan?

Jag ska knalla en bit av Tjustleden nu i helgen och behöver Gröna Kartan 6G Vimmerby NO. Problemet är att varken Akademi eller Bokia hade denna karta hemma? Vet nån om de e fler i Linköping som säljer GK eller är det nån som vill sälja en karta till mig? Grejen är att jag börjar jobbet runt lunch och har inte supermycket tid att leta...

Hjälp!

/Mange

Om inte bokhandlarna har den så återstår väl friluftsbutikerna. Förutom Naturkompaniet så finns ju även de vars namn jag aldrig kommer ihåg på Platensgatan och nu även på Storgatan (snett mittemot Hamlet). Kan vara värt att ränna ner till Öhammars också, de brukar kunna överraska. Lycka till!
/Rilleman

(Om du har tillgång till bra skrivare på så kan det vara idé att köpa kartan digitalt från Lantmateriet.se och skriva ut den själv)

En eller 2 dagars väntan

magbe238; sa:
Jo men tyvärr var den delen slut och skulle ta en vecka att beställa :-(.

Jag ville köpa en karta på Akademibokhandeln i Västerås från Lantmäteriverket, och dom hade inte denna karta hemma.
Han som jobbade på Akademibokhandeln ringde och beställde medan jag väntade. En eller 2 dagar tog det, och Akademibokhandeln skickade ett SMS att kartan kommit och låg väntade på mig i kassan.
Sådana snabba ryck giller jag.

Per Brune

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg