Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tack, visst är det johannesnycklar, det ser man klart om man googlar på det! Jag vet faktiskt inte var bilden är tagen, den är del av en blom-gåta som jag försöker lösa med alla tänkbara metoder
Fantastiskt bra ni är! Jag år så grymt imponerad Då har jag ett par utmaningar kvar - först denna blå som jag letat som en galning efter i flora utan att hitta något som liknar:
och sen denna lilja som jag först trodde var Kungslilja, men det är det ju inte såg jag när jag sökte på det. Vi har ett par som växer vilt i vår trädgård i Tullinge:
Jodå, jag håller på att lära mig! En gång i tiden var jag hyfsad på floran då jag gick i scouterna, men den kunskapen har ju fallit i glömska med all tydlighet
Det är väl ett förträffligt sätt att lära sig olika arter genom att ladda upp en bild och ställa en fråga.
Det förutsätter att den som svarar KAN sin flora och gärna svarar på ett trevligt sätt.