Vildmarksmässan 2006

Bra mässa i år?

Verkar det inte som om det blir en ganska bra mässa i år (ur prylvinkel)?
Man har ju slutat hoppas på att alla stora ska vara där, men i år kommer i alla fall ett gäng:

Haglöfs
Lundhags
Fjällräven
Norröna
Primus
Tentipi
Bergans
Halti
Houdini
Marmot
Akzo (Bask, Lowe, Gregory, Sierra Designs mm)
Outside (MSR, Thermarest, TNF, Scarpa, Black diamond, Leatherman mm)
Sasquatch (Arcteryx, Chaco, Montrail)

I alla fall några prylar som man inte kan klämma på i närmaste Naturkompaniet.
 
Försäljning?

Tjena!
Sker det nån prylförsäljning inne på mässan eller är det bara för att visa upp det senaste?
 
Den här typen av "folkliga" mässor brukar ha en hel del försäljning på plats. Ibland är det snarare småbutiker än utställingsmontrar.
Men det är inte säkert att de "äkta prylproducentrna", som till inte är representerade av en importör eller liknande, har någon försäljning.
 
Man får EJ sälja på mässan

Man får EJ sälja pryttlar på denna mässa, annat är det tex på Allt för sjön där det krängs pryttlar fritt och snarare tar över upplevelsen..

// Jocke, som ställer ut på Vildmarksmässan
 
Re: Man får EJ sälja på mässan

Joakim Ambrosson; sa:
Man får EJ sälja pryttlar på denna mässa,

Mig veterligen kommer det att säljas en hel del på denna mässa, dock ej inom dykavdelningen av någon anledning.

/ Niklas, vars fd. kollegor kommer att sälja prylar
 
Re: Man får EJ sälja på mässan

Joakim Ambrosson; sa:
Man får EJ sälja pryttlar på denna mässa

Öh?
Är de "mässpriser" som utställarna pratar om är nåt slags lotteripriser då eller? ;)

Alewalds/Sportkompaniet: "Självklart går det att betala både med kontanter och betalkort under mässan"
Real: "till Mässpris!!"
Bergans: "till mässpris!"
Moutain Hardwear: "vi har vissa special erbjudanden [de menar specialerbjudanden] under mässan"
Marmot: "Vi har flera specialerbjudanden i montern"
Intersport: "Otroliga fynd i mässbutiken" "Grymma mässpriser på tält!"
Naturkompaniet: "bra erbjudanden"
 
Re: Man får EJ sälja på mässan

Joakim Ambrosson; sa:
annat är det tex på Allt för sjön där det krängs pryttlar fritt och snarare tar över upplevelsen..

Ursäkta en enfaldig, men vilken jäkla upplevelse? Enda upplevelsen jag kan tänka mig med att trängas på en mässa är väl att få förmånliga priser när man handlar :)
 
Re: Re: Man får EJ sälja på mässan

öringen; sa:
Joakim Ambrosson; sa:
annat är det tex på Allt för sjön där det krängs pryttlar fritt och snarare tar över upplevelsen..

Ursäkta en enfaldig, men vilken jäkla upplevelse? Enda upplevelsen jag kan tänka mig med att trängas på en mässa är väl att få förmånliga priser när man handlar :)

Den upplevelse jag är ute efter är ju att få klämma på prylar som man inte hittar på Kungsgatan. Därefter kommer möjligheten till bra köp - vi ska inte lura oss själva och tro att det är några superduperpriser på en mässa.