Vildmarksmässan 2005

clindh; sa:
Nu har vi fixat rabatt - 30 kr på inträdet - för våra betalande klubbmedlemmar. Visa ditt medlemskort i entrén.

I år har Utsidan ingen egen monter, vilket vi haft de senaste 5 åren. Det är kul att ha monter men också slitigt så i år tar vi en liten paus, och skall istället besöka mässan och ta oss tid att kika på allt - något som man inte får tid till när man själv ställer ut.

Att man tagit in Flugfiskemässan tycker jag är ett klart lyft.

Det var positiva nyheter Christer!
 
EmSt; sa:
.....
och jag hoppas att grythyttan har provsmakning av deras suveräna Hjortonvin. (går bra ihop med korven) :)
Något smakprov på hjortronvin fick man inte. Killen som sålde det kunde inte ens svara på om det var gott, för han nyttjade inte alkoholhaltiga drycker:)

Men en burk hjortronsylt fick jag med mig:) Vidare ett litet fynd i form av en liten lätt trevlig Shimano haspelrulle, och ett nytt myggnät. Mässan är mer marknad än mässa, men fortfarande trevligt att den finns tycker jag.

Raskesven
 
Tyckte mässan var helt ok, upplevde att det var lite mer prylar än normalt. Något som saknats tidigare. Bergans, Vaude, Lundhags mfl. Halti, stora i finland Hade en stor monter med mkt intressanta saker. Kul med nya aktörer på svenska marknaden. Många bra utställare tycker jag.

Tjuvkikade till och med på kåtorna. Men nä, jag håller mig till tält jag :)

/Tommy
 
Tjuvkikade till och med på kåtorna. Men nä, jag håller mig till tält jag :)

/Tommy

Det gjorde jag också men till skillnad mot dig så blev jag grymt sugen på en Nibba. Men jag skulle vilja ha den i b/p väv istället. Tog med mig information hem i alla fall.

Jag var mest ute efter en hatt i skinn till mina vandringar men jag hittade ingen modell som var snygg och praktiskt nog. De skröt med att de var äkta austrialensiska hattar gjorda down under. Men jag vill ha äkta svenska hattar. Får väl åka till någon jaktbutik och kolla utbudet där och kompromissa med GoreTex hatt som alla kör med nuförtiden. Om ingen har tips på ett bra köpställe för hattar som funkar även i blåst.

Haltis monter var intressant. Likaså var grundstens föredrag intressant. Jag har varit inne på Island förut och nu stärktes känslan ytterligare.

Instämmer i föregående talare att det var lite mer marknad än mässa. Dessutom måste man vara duktig och kolla priserna innan eftersom "mässpriser" inte alltid var billigare än nätet eller lokala butiken. Får ta med sin laptop och köra wireless nästa år :)

Däremot hittade jag till FamousGrouse cafét eller vad man ska kalla det. 3 goda sorter fanns det att smaka på (köpa för 10:-/cl) vilket gick mycket bra ihop med lite rökt korv då whiskyn i sig inte var rökig alls.

Jag var där till 10.00 på fredagen och kunde i lugn och ro gå runt och prata med utställarna, rekomenderas.

Intresant iaktagelse var Intersports stora monter där de sålde ut massor av Haglöfs. Jag tror att trenden kommer att hålla i sig och vi får se ett allt större utbud av friluftsmärken i våra vanliga sportbutiker. Snart kommer kanske Hilleberg till Stadium.

// EmSt