Äntligen blev vandringen av, en dag senare på grund av vädret. Sol hela vägen (haft för varma kläder på mig och jättekalt på natten (för lite kläder med mig). Egentligen skulle jag testa min förra årets köpta sovsäck (Marmut Helium). Hade på mig ett icebreaker underställ, ytterliggare en microfleece underställ byxa och upptill en tjock fleecetröja. Snart märkte jag att det inte räckte, jag tog på mig min regnställbyxa och min lättvaddade Gortex jacka.
Ändå vacknade jag ofta för jag frös, så sovsäcken fick underkänd. Vad jag minns så skulle den klara upp till -8grader. I natt var det kanske -5grader. Jag kanske tillhör till de extra frusna.
Visa nägra bilder, starten vid Skatås, vindskydded vid Stensjön och mitt övernattningställe, vindskyddet vid St.Härsjön, ett helt underbar ställe. Markeringen från Limmarhult till Hindås var svar att se på grund av skogsavhuggningen gick leden inte att se och fick göra en omväg via hästhagarna. Men annars inga problem, något blött men marken var delvis frusen så det gick att komma över utan att bli blött.