• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vildmarksleden (hindås-skatås)

Tänkte kolla om det är någon som e lite sugen på vildmarksleden inom det närmaste..??

mvh kim

Senast ändrad:
Hej!

Jag kan tänka mig att hänga med. Det är alltid kul att komma ut! Kanske inte de närmaste veckorna men mars/april skulle kunna vara fint.

Har du tänkt dig övernattningstur eller dagstur?

//Hanna

Jag är intresserad på någon av följande datum; 21 februari, 7 mars, 4 april, 25 april, 1 maj med angränsande dagar.

Jag sitter också och är sugen på Risveden med en eller två övernattningar i vindskydd vid Kroksjön, ifall du vill vill ha lite sällskap till andra områden.

// också familjefar

övernattning..

Vad kul..
jag hade tänkt mig en övernattning..
men vad bra, ja då e det barar å börja planera nu då..!

mvh kim..

Verkar intressant............ har jag tid så kanske jag hänger på.
En övernattning hade passat, så att man slipper power walk ;)

Jag är på! Har tänkt vandra Vildmarksleden många gånger, men aldrig kommit till skott. Av de föreslagna helgerna så kan jag bara 4 april och 1 maj. Hoppas att det funkar...

/Nadia

Har varit lite tyst här i tråden ett nu.... men är ni andra fortfarande på att vandra vildmarksleden? Bestämma något datum o köra på det?

Jag hänger som sagt också gärna med. Den 7 mars skulle funka bra för min del. Funkar gör också 21 mars ev 28 mars, 18 april, ev 2 maj, och alla helger efter 2 maj.

ratfink, det var din idé. Jag tycker du ska bestämma datumet!

//Hanna

Jag och Ratfink har pratat ihop oss på att ta 7 mars, och köra från Hindås till Furulund. Det är cirka 25 kilometer och den enda riktiga vildmarksledssträckan, resten av de 12-13 kilometer som oftast brukar räknas till vildmarksleden är i själva verket Bohusleden in till Skatås.

Dit kommer man med buss till Hindås via Landvetter. På en lördag så går bussarna en gång i timmen från 06:30 på morgonen. Restid ungefär en timme. Hållplatsen man åker tillbaka mot stan heter Furulund, Partille och på lördagar går sista bussen 01:00 (söndag morgon) så det finns gott om tid innan det är försent att komma tillbaka till Göteborg.

Min tanke är att vi äter både frukost, lunch och middag ute och därmed tar ett ganska lugnt tempo för att hinna konversera.

Om det är några som också vill köra övernattning och fortsätta på söndagen så ställer jag gärna upp som guide på det också och de som bara vill köra en dag kliver av i Furulund. Sedan är det bara ett par kilometer till Råhult från Furulund där det är ett bra ställe att övernatta:
rahultstugan.jpg

Från Råhult är sedan Bohusleden cirka 15 kilometer upp till Angered via Jonsered som kan vara en lämplig sträcka.

Alternativt att man följer Bohusleden söderut ner till Skatås, men den sträckan är inte alls lika rolig.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg