• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vildmark & Äventyr 2004

Kom hem precis.

Första intrycket är att det i år var betydligt mycker mer turism och "plublikfrieri" på mässan.

Det tråkigaste är ju att det är de olika tillverkarnas fel att det är så, det var inte många av dom som var med på mässan tyvär.

Men en billig fleece väst och extremt billiga sockor från Aclima kom jag över.

Föredraget med Corax var kanon att höra och se, även kul att kunna få träffa dom i sin monter för att få ställa frågor om matrialval och dyl.

Cyklarna och tältet såg väldigt använda ut där i deras monter.

Men tror jag skrev samma sak efter förra årets mässa.

Jag saknar en renodlad äventyrsmässa med de flesta återförsäljare på plats så man kan gå omkring och jämmföra olika märken och matrial.

MVH
Kim

kim1; sa:
Jag saknar en renodlad äventyrsmässa med de flesta återförsäljare på plats så man kan gå omkring och jämmföra olika märken och matrial.

MVH
Kim

Det gör vi nog alla. problemet är att sådana mässor blir inte av. Detta av den enkla anledningen att det kostar en hel del att ställa ut på en mässa, och kan man inte tjäna in det på att kränga en massa (eller göra reklam för sitt landskap) så blir det inte av att man är med.

Det är därför vi inte ser de stora tillverkarna. De säljer ändå, och deras saker finns representerade av krängarfirmor.

Sen kan man ju argumentera att det är värt en del att synas. Men helt uppenbart har det under de senaste 10 åren blivit mindre värt för många. Eller så är det så att det är svårarae att räkna på än att sätta in en annons i utemagasinet.

mvh Christian

nja ...

Har kommit hem från Stockholm för ett tag sedan och mässan var väl så där ... lite för lite prylar
och tält och sånt som passar mig, för mycket med
fiske inblandat i vildmarksmässan, jag blev nog
lite missnöjd för min del. Men lite olika höjdpunkter fanns det iallafall .. Utsidans monter, en spartanskt utsmyckad monter med trevliga personer att snacka med ! /Gunnar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg