Vildcampa i Stockholm

Jag och en kompis skall vara funktionärer på C2 i helgen, mellan lördagen och söndagen tänkte vi "bara dra ut å campa". Så kom smarta lilla jag på att det ju inte är världens mest lättlösta grej att göra när man befinner sej mitt i Stockholm. Någon som har något tips eller fundering. Att slå upp tältet på Plattan är ju inte så hälsosamt... ;o)
Nu menar jag tips på var vi relativt säkert kan just vildcampa, för det är ju lite kul...

Hellas

Ta bussen från Slussen till Hellasgården. Tar dryga tio minuter. Där kan du lätt slänga upp tältet utom synhåll. Sen kan du gå på toa, duscha, fika etc på gården.

/ G

Re: Hellas

tigertamjaren; sa:
Ta bussen från Slussen till Hellasgården. Tar dryga tio minuter. Där kan du lätt slänga upp tältet utom synhåll. Sen kan du gå på toa, duscha, fika etc på gården.

/ G

Ah, låter ju helcool, det är alltså ett allmänt friluftsområde och "vem som helst" kan nyttja duschar och så.

Riktigt Vild Camping

Ryktesvis har jag hört att det finns gott om vatten i stockholmstrakten (dvs, dusch är lite mjäkigt)? Vattnet verkar fortfarande vara behagligt varmt, men det kan förstås finnas vatten man INTE vill bada i nära Stockholm (oljehamnen eller så)?

Sov en gång på ett garagetak i Rom, och på en parkeringsplats i Belgrad, men det är inte att rekommendera...

Re: Riktigt Vild Camping

IslandTraveller; sa:
Ryktesvis har jag hört att det finns gott om vatten i stockholmstrakten (dvs, dusch är lite mjäkigt)? Vattnet verkar fortfarande vara behagligt varmt, men det kan förstås finnas vatten man INTE vill bada i nära Stockholm (oljehamnen eller så)?

Sov en gång på ett garagetak i Rom, och på en parkeringsplats i Belgrad, men det är inte att rekommendera...

Det är en korrekt iaktagelse, men jag vet inte hur kul det är att t.ex. campa vid Brunnsviken... Därför min fråga...

Hellasgården

Håller med om att Hellasgården är ett kanonalternativ. Det är nära och bra till stan. Det bör vara lätt att hitta en bra plats att slå upp tältet på och även ta morgondopp utan att någon annan märker er.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg