Viktminskning, TIPS! Hjälp!

Jag tror att om man vill gå ner i vikt, ska man inte äta mer kolhydrater än vad man gör sig av med. Kan visserligen vara svårt att hålla reda på. Men bara man rör på sig mycket!
Mitt ex t.ex hon var ute och "Powerwalka" som de heter (gå i rask takt) på morgonen i ca 40min. Efter det åt hon frukost! Det tror jag kan vara effektivt för hon gick ner i vikt ganska fort.

Och det där med slapp hud så tror jag att man kan träna bort det. Träna styrka d.v.s.
Jag kan ha helt fel men ju större musklerna blir desto mer sträcks huden ut. det kan kanske vara lite svårt för magen men med resten tror jag det kan funka!

Mvh: Robban
 
Mitt råd till dig är att testa GI-metoden. En bra bok som jag varmt kan rekommendera är "Gå ner i vikt med GI_metoden" av Ola Lauritzson. Den finns att köpa billigt på AD-libris. Sen så måste du nog även ändra eller utöka motionen mera mot lågintensiv träning och hur trist det än låter så är långa promenader bland det mest effektiva fettförbränningen. Lycka till!
 
Ät rätt och träna mer.

Ät rätt och träna mer,lågintensivt och långsiktigt precis som Oskar skriver.

Metoder som GI, stenålder mm ger jag ingenting för utan ät normal frukost, husmanskost till lunch och middag, frukt som mellanmål och skippa snabbamat och färdiglagat sen är det är bara hårt, disiplinerat och långsiktigt arbete som behövs.

Vikter på gym, spinning och innebandy är kanske kul och ger en del men det är inget man blir lättare av. kompletera det med tex långa cykelturer, långa promenader(vi pratar över 2 timmar), skidor på längden, långsam lång löpning 3-4 ggr i veckan.

Motiverande prylar kan göra det hela roligare, tex pulsklocka, cykeldator och stegräknare.

Skriv träningsdagbok, finns en bra online på http://www.balthazar.nu/piggelin/
där man skapar en profil och loggar.

Lycka till.
 
Tappa

Hej.
Jag gick ner 24 kg med http://www.tappa.se. Enkelt koncept som är väldigt pedagogiskt, eftersom du får en visuell bild av din viktminskning. Det är ju precis så enkelt som att man gör åt med mer energi än vad man petar i sig. Jag la väldigt mycket tid i början på stavgång. Minst en timme om dan, ofta två. Bara för att bli av med "överflödet". Sen när jag blivit lite smidigare gick jag över till lite enkel löpträning och styrketräning hemma, för att hålla mig i form.

Kort sagt så gjorde jag så här:

1) Bestämde mig
2) anmälde mig på tappa

resten gick av sig självt. De första 20 kg gick jag ner med tappa, resten själv. Nu har jag hållit mig till min "nya" livsstil, vilket innebär att jag går till och från jobbet varje dag (4 km enkel väg), har även börjat springa två gånger i veckan. Och lagar mat!! Tidigare blev det mycket snabba lösningar oc halvfabrikat, men nu har jag faktiskt matlådor med mig till jobbet. Trodde aldrig jag skulle bli en sån där huslig människa :)

Lycka till ! Du har redan tagit det största och svåraste steget - nämligen att inse att du måste hitta en strategi, och att ta tag i det. Om jag kunde så kan du :)
 
De finns ingen genväg till att minska i vikt och det är väldigt svårt att "bestämma" vart i från fettet skall bort. En enkel regel är att kroppen tar fett där i från det finns extra ut av de, detta förutsätter ju givetvis att man äter rätt och tränar. Det är viktigt att träna, vill du få bort magen då gäller det att träna magen, gå i rask takt( eftersom gång förbränner mer fett än springning). Sen När det gäller maten så är det jätte viktigt att man ÄTER för annars kommer din träning resultera i att dina muskler bryts ner först och sen ditt fett.

Mat:
Kroppen kan inte lagra alla kolhydrater som inte förbrukas som kolhydrater utan lagrar dom i kroppen som Fett. Kolhydrater är pasta, ris, potatis mm och ett enkelt sätt att minska i vikt är att helt enkelt äta mycket mindre av just kolhydrater och äta mer protein( helst kyckling,fisk mm som innehåller lite % del fett).
Tänk på att en varierande kost är viktigt, alltså skall man inte utesluta fett tex. Allt handlar om att hitta ett eget förhållningsätt till sin träning och sin kost, en variant som passar än själv och sina mål. Ett Tips är att lära sig lite om just hur kroppen fungerar, Energi intag, förbränning, muskeluppbyggning mm.

Frågor besvaras gladerligen
 
Hej Simon.

Du tränar ju redan rätt mycket, så jag vet inte om mer träning är svaret för dig. Det är nog, som många innan mig påpekat, kosten som du skall ändra om du vill uppnå en bestående förändring. Eller sättet du tränar på.

Tre tips:
- gör ett stresstest. Om du har mycket stresshormoner i kroppen har den svårt att göra sig av med fettet. Det finns stresstest på nätet, här är ett exempel: http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4145

- hitta någon/några i liknande situation som du kan ta hjälp av. Några har innan mig redan rekommenderat sajter och digitala träningsdagböcker. Det finns verkligen massor av sådana tjänster på nätet. Kolla igenom hemsidor som listar dessa tjänster, ex http://www.e-wellness.se/min-traening/verktyg/ och hitta en träningsdagbok eller klubb som stämmer överens med dina värderingar och behov.

- utvärdera din tränings- och kostsituation tillsammans med en sakkunnig. Kanske är du övertränad i dagsläget, kanske äter du fel saker vid fel tidpunkt. Sånt där som är jättesvårt att se och förstå själv, men som en insatt person snabbt kan peka ut.

Lycka till, Simon.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Enzopojken "Överbliven" hud vid viktminskning. Träning och hälsa 38
capman viktminskning-träningsschema, HJÄLP! Träning och hälsa 30
se. träning för viktminskning Träning och hälsa 30
bjornlilja Värk baksida lår när jag sitter (tips på duktig person?) Träning och hälsa 13
olaab Tips på bra enkel tränings klocka till frun i huset :-) Träning och hälsa 30
Vildstjärna Tips på pulsband som inte glider ner Träning och hälsa 13
veni Någon som har tips hur man blir av med piriformis besvär? Träning och hälsa 10
tango Tips om billigt ANT+ pulsband? Träning och hälsa 2
camoscio träning efter olycka, tips och erfarenheter Träning och hälsa 19
PoveNN Behöver tips för att gå ner i vikt! Träning och hälsa 39
johan_e Tips på hemsida! Träning och hälsa 0
Erik_Strid Tips på tränings schema? Träning och hälsa 3
museo12 Tips på roddmaskin!? Träning och hälsa 12
bigfoot Årets vinterlöpar-tips? Träning och hälsa 28
PerHenrik Tips på proteindrink Träning och hälsa 4
Zebaztian Tips om skidspår i Gävle. Träning och hälsa 3
il C egocentrisk träning och tips om löparskor? Träning och hälsa 8
abel Tips på träninsslinga i Stockholm Träning och hälsa 9
träningsflitig tränings tips!! Träning och hälsa 5
ebh pulsträning tips Träning och hälsa 2
JET Tips på träning inför skidsäsongen Träning och hälsa 12
Hibernate Tips på böcker kring triatlon sökes! Träning och hälsa 2
Gonkan Bäst proteinpulver för bulk? Träning och hälsa 7
Grollen Behöver hjälp med höftsmärta vid promenad Träning och hälsa 15
MonicaKa Hjälp att tolka hälsoundersökning Träning och hälsa 3
Baseballbat Noob behöver hjälp med viktnergång. Träning och hälsa 26
energIrace Lite hjälp!! Träning och hälsa 0
aback Hjälp med träningsredskap Träning och hälsa 2
jerrymus hjälp med styrketräning Träning och hälsa 66
e_strom83 Hjälp med träning för klassikern Träning och hälsa 4
ragwen89 Hjälp med att hitta bra sidor för styrketräning Träning och hälsa 11
graylingman Hjälp med träningsupplägg Träning och hälsa 15
Keras2006 Hjälp med Viktökning!? Träning och hälsa 11
Keras2006 Hjälp med chins! Träning och hälsa 18
andi Hjälp till artikel om utbildningar utomlands Träning och hälsa 0
pergit Hjälp med råd!!! Träning och hälsa 6
Elyas Hjälp, får vattenblåsor Träning och hälsa 9
joakimmen Hjälp! Det börjar närma sig... Träning och hälsa 1
Adventure-Cilla Hjälp jag är övertränad!!!... Träning och hälsa 4
plp Backar och löprundor i Lund? Hjälp Träning och hälsa 4
lleberg Hjälp att lägga upp försässongsträning. Träning och hälsa 4
plp Ont i ben i på ovansidan av foten vid löpning. Hjälp Träning och hälsa 3
kimman knäsvag skidåkare söker hjälp Träning och hälsa 5

Liknande trådar