Viking i Kittel?

Tjipp alla!

När jag var i Hemavan så var det en åkare där som lärde mig "köra viking", alltså greppa spetsarna med händerna och stå på alla fyra. Det kallas väl även nåt med hund har jag fått för mig. Nåväl. Jag förstår varför jag inte stött på detta fenomen på mitt favoritställe Kittefjäll. I Kittelfjäll är det kul att åka och så lutar det åt rätt håll så man slipper hitta på allehanda avarter.

Men om man nu ska köra viking i Kittel, tycker ni att jag ska satsa i Kålårado eller kanske börja i Snäckorna?

Lev!

Ola Orädd
rum 405

ännu roligare

kallas även dogshit
man kan göra det ännu roligare genom att ha en som sitter ovanpå "kälken". då blir det en "dobbel dogshit", och riktigt spektakulärt.

vad gör man inte för lite uppmärksamhet
/mats

Storgrova, förstås

Kålårado i all ära, men luften och plats för publiken har du bara i Storgrova.

Hängdrivan på sommarleden är ju ett tänkbart alternativ om du vill riskera livet samtidigt.

Meddela när, så kommer jag och tittar!

Ulf

010101, 00.20

Då jag tänkte fira tolvslaget uppe på Kittelfjället (1210-toppen) kan det tänkas att jag prövar vikingen utför hängdrivan på nervägen (rekade den i våras). Efter tolvslaget förra året fegade jag och tog sadeln på nervägen (årtusendets första åk i Kittelfjäll). Om ni ser ljuset från en pannlampa strax efter tolvslaget så är det nog jag. Ser ni ljuskäglan i en farlig fart nerför sommarleden så kan ni även ringa läkare.

Lev!

OlaOrädd

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ThoHol Hur ser det ut i Kittel? Telemark 3
PerHenrik Härligt i Kittel! Telemark 3
Kittel Telemark 1
ante Umeå-Kittel? Telemark 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg