vi nådde nun kun??

Jag läste i Skinnarmo i shackletons spår om en bok
som ska heta vi nådde nun kun.
Är den någon som vett nåt om den?
Den ska handla om en svensk Himalayaexpedition.
Elle om det går att få tag på den?
Daniel

Jamen det är ju en klassiker...

Jag har den och det handlar om Lasse Cronlund m fl som klättrar på Nun (eller Kun).

Kan ju kolla efter ISBN-numret så kan du ju söka den, men det är kanske bara antikvariat som gäller.

[Ändrat av Mezzner 2004-11-18 kl 21:57]

Nun kun

Hej, stellan Ungerholm har skrivit boken följande ISBN gäller 91-46-13107-8, ett pm jag köpte min för 10kr på ett antikvariat, hoppas detta kan vara till hjälp

Tusen tak!!
Nu har jag beställt och ser fram mot god läsning.
Vad finns det mer för böcker i detta ämne på svenska?

Göran Kropp 8000+
Drömmen om Everest
Tunn luft (om den nu heter det på svenska? "Into thin air" av Jon Krakauer i alla fall.)

Sen har jag ju läst ett antal böcker av bl a Chris Bonington och Reinhold Messner; men vid sökning med t ex bokpris.com hittar jag inga på svenska.
Jag tror att det finns ytterligare svenska böcker om de svenska Himalayaexpeditionerna till Annapurna och Everest, men nån annan får bidra med titlarna!

böcker

Ett måste för även den ointresserade av alpinist verksamhet,SNUDDA VID AVGRUNDEN av JOE SIMPSON, mycket svår att lägga ifrån sig när man väl har börjat

och efter...........

man har läst den boken kan man ladda hem filmen "touching the void". Den är också riktigt bra!

Filmen

Hur får man tag på filmen, om man vill köpa den enklast, eller kan någon ladda ner den så köper jag den gärna för en vettig peng ,Hans

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg