Verleskogen i Ale?

Någon som vet om det finns någon vandringsled i Verle gammelskog som finns i Ale kommun??
Har läst en del om skogen och är sugen på att ta en dagstur runt om i den..

Annars vill jag veta om någon har vart där och vill berätta lite?? En del har jag redan läst men kul att höra från andra me..

Här ligger det för er som inte vet http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=verle

Verleskogen, Ale

Som ny medlem är det trevligt med förslag på platser att besöka, jag tänker nog bege mig till Verleskogen för en upplevelse. Jag undrar även om någon har bra tips om Tiveden för kommande strapats kanske med övernattning. Har också ett tips för de som gillar blåsippa samt orörd och skyddad skog sedan många år. På Hisingen, Björlanda , Kallhed. På vänster sida om vägen strax innan sidofickan, men parkera ej där, någon bevakar och sätter p-bot. Pos. N57-47.020 , E011-49.740. Följ stigen in i skogspartiet c:a 40-70 meter.

Utgångspunkter?

Finns det någon som kan tipsa om lämpliga start/avslutsplatser för Verle gammelskog och Risveden? Stort + om det finns busslinjer i närheten.

/ANDERS

Finns det någon som kan tipsa om lämpliga start/avslutsplatser för Verle gammelskog och Risveden? Stort + om det finns busslinjer i närheten.

/ANDERS

"Med buss från Göteborg:
Buss 434 går till byn Verle. Hållplatserna Verle Östergård och Verle ligger på ömse sidor om avtagsvägen som är skyltad skyttecenter Holmevattnet. Be chauffören att släppa av dig i vägkorsningen skyttecenter Holmevattnet. Följ därefter beskrivningarna som gäller för bil (se ovan). Den första infarten till Verleskogen är den nya vägen strax efter sjön Holmevattnet. Då har man gått ca 1 km."

http://ettklickforskogen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=60

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg