• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Verbier nån?

Själv åker jag till Verbier runt 20 januari och planerar att stanna drygt en månad.
Söker kontakt med andra som ska dit.
I mitt sökande efter puder drar jag mig inte för att knata långt mede stighudarna på - om snötillgången skulle vara begränsad.
Häng på!

verbier januari

har du boende eller kontakter? Låter intressant, även
att knata på stighudar vilket kan vara härligt för att nå goa åk!

hör av dig till s98carl@student.adb.gu.se

carl

Kolla här!

Själv har jag hittat privat boende, men det är knökfullt.

Kolla på Verbiers sajt:
http://www.verbier.ch

Där finns i stort sett allt som går att hyra.

Hotell Tourist som ligger ner bit ner i "backen" tror jag är det billigaste. Det går att bo (förmodligen lite billigare) i La Cluzac (?stavning?) med fördelen att bo mitt emellan två skidområen, men med nackdelen att behöva åka buss varje morgon upp till Verbier. Men är kassan skral spelar det ju ingen roll, eller hur.

Och så finns ju Christer som driver puben Mont Fort - men han är förmodligen redan nerringd av en miljon andra som redan "känner" honom.

Ett bra tips är också att ringa Verbiers turistbyrå (telefonummer hittar du på sajten ovan) som kan ha kontaktet med privatpersoner som hyr ut rum.

Lycka till.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg