Jag köpte för något år sedan en begagnad faltkajak via Prylmarknaden här på Utsidan. Kajaken är mycket bra skick och säljaren hävdade att den var a märket Pouch ,att den var ca 10 år gammal, men att han själv köpt den begagnad och inte visste så mycket mer om den.
När jag senare sökte runt lite på internet kom jag fram till att antalet spant inte stämde med Pouchs modell. Efter ytterliga efterforskningar kunde jag fastställa urspunger till Hammer- Bad Mergentheim, vilket i sin tur innebär att den är minst 25 år gammal
En tidigare ägare har skrivit sitt namn "Bo Adolfsson" på sittbrunnssargen.
Finns du Bo Adolfsson där ute? Känner någon till Hammer, vet mer om hur den kommit till Sverige och hur gammal den är?
All info tas emot med tacksamhet
/Erik
När jag senare sökte runt lite på internet kom jag fram till att antalet spant inte stämde med Pouchs modell. Efter ytterliga efterforskningar kunde jag fastställa urspunger till Hammer- Bad Mergentheim, vilket i sin tur innebär att den är minst 25 år gammal
En tidigare ägare har skrivit sitt namn "Bo Adolfsson" på sittbrunnssargen.
Finns du Bo Adolfsson där ute? Känner någon till Hammer, vet mer om hur den kommit till Sverige och hur gammal den är?
All info tas emot med tacksamhet
/Erik