• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vem har högst nerd-index?

avslutad210712; sa:
Buda; sa:
Håkan K; sa:
Om man tolkar mina tre test: Normal och genomsnittlig.

Normal och genomsnittlig "av alla som orkar svara på frågor och göra tester på internet" vilket i sig torde vara ganska hög nerd-kvot på...

Dessutom tycker jag att det är skandal att det inte finns en utsidan-nörds-test där frågorna kunde vara

vilken rygga har medlem xxx
vilken kåta har yyy
vilket kök använder FJS

etc

då jäklar skulle vi få fram sanningen om oss själva

En utsida-nördtest behövs väl inte, det är väl bara till att titta på hur högt antal inlägg det står över resp medlem ;)
 

avslutad210712

Gäst
Mepps; sa:
Här är mitt ärliga resultat utan att fuska! Hur ni får över 50% förblir ett mysterium för mig! Och vilka är det på bilderna egentligen? :)

nq.php

Alla foton på andra personer än Bill Gates och Linus Torvalds går jag i alla fall bet på.
 

avslutad210712

Gäst
strand; sa:
En utsida-nördtest behövs väl inte, det är väl bara till att titta på hur högt antal inlägg det står över resp medlem ;)

Har länge funderat på varför den där tickar på varje gång jag är in här men självklart är det så att ju mer tid man tillbringar framför datorn desto nö(r)digare blir man.
 
avslutad210712; sa:
Har länge funderat på varför den där tickar på varje gång jag är in här men självklart är det så att ju mer tid man tillbringar framför datorn desto nö(r)digare blir man.

enl. testet så gäller det bara den tiden man tillbringar framför datorn på icke arbetstid.. ;)
 
NERD-INDEX 24 Feb 2005

NERD GOD (3)
AndreasBlomqvist 99
Fredl 99
Haskell 97

SUPREME GOD (2)
Dave1 93
Boe Skates 90

HIGH-NERDS (4)
Orchid 88
Milimeter 85
Ardwolf 84
Tigertämjaren 82

MID-RANK NERDS (6)
Pal2 79
Sunderlux 77
Wolf25 77
Joru 72
Lolli 72
Thureb 72

LOW-RANK NERDS (2)
Sachsaren 67
Gundj 67


LIGHTLY NERDY (7)
Bredviken 59
Polarhund 58
avslutad210712 51
Ehn 51
Nordesjö 46
Hâkan K 43
j-stellan 40

NERD WANNABEES (2)
Mezzner 37
Lapetter 27

NOTE NERDS (9)
Rayban 19
Bax 15
Lindmark 14
Crazy 12
Bussman 12
Tommy125 12
Ping 12
Malindo 11
Raskesven 11

DESPICES NERDS (5)
- Patric - 9
Meps 8
Pottan 7
Norpan_ 6
Jamo 4
 
Pà MID-RANK-NERDs Stammtisch i Kista firas de senaste publicerade resultaten.

Grattis pojkar!

oktoberfest.jpg

[Ändrat av Malindo 2005-02-24 kl 14:24]
 
Malindo; sa:
Vi gratulerar nu den nya ledaren Blomkvist, som nu otippat dundrat in som NERD GOD med otroliga 99 nerdpoäng , ofuskat fàr vi naturligtvis tro. GRATTIS!!

Tackar för den. *bugar stolt*

Det är väl inget roligt om man fuskar men tror det handlar mer om allmänbildning än om att vara nördig.
 
Re: Re: Re: Ställningen sâ lângt

Malindo; sa:
Har just konstaterat att ca 1.500 personer (inkl. olle11) läst denna trâd, men enbart 31 har publicerat sitt resultat. Tror att nerd-mörkertalet här pà siten är abrumerande.

Fö. gör jag icke dessa sammanställningar pga intresse, utan pga av min ansvars-kánsla.

Mvh, Malindo

Då kommer ju saken i ett helt annat läge. Klart man ställer upp för en motvilligt mätande och sammanställande ansvarskännande altruist.

Malindo,
Jag fick sju (7) i nerdindex (nä, jag provade inte ens att få in bilden).

Jag var väldigt nöjd över att undersökning tog ett sånt geniunt grepp om den sorts nerdighet som friluftslivsnerdigheten har räddat mig från. Innan jag såg frågorna var jag orolig för ett helt annat resultat, men med den saken var det ju inga problem.

Vänligen,
Patric