Vem attan vill.......

Köpa detta: one piece suit!!!!

Jag länkar inte om det möjligen räknas som reklam, säljannons.

Det påminner ju om overallen från 80-talet som många hade. Färger som en affärsinställd tv (felaktigt) och med ett skärp om midjan.

Visst finns det stunder sådana kan finna en funktion, men dessa människor har väl redan funnit dessa ändå? Nu riktar man sig nu till kleti och pleti (säger man fortfarande så?).

Har själv en, och är en väldigt mysigt plagg att ha på sig när man strosar omkring hemma! Som du skriver så kanske du inte riktigt hamnar i målgruppen för dessa sparkdräkter, men jag diggar't!

Jag fick en sådan onepiece - eller möjligen att min hette Ziperall. Jag är 42 år och måste erkänna att det känndes sisådär att kränga på den.

Det är inte ett plagg som jag någonsin kommer att använda utomhus, möjligen med undantag för att hämta in tidningen.

Dock är det inte så dum att kasta på sig en helgmorron istället för en morronrock eller i soffan en kväll framför TV-n. I övrigt väldigt få användningsområden.

Dock väldigt skön!

använder gärna utomhusversionen av one piece, skoteroverall eller ännu hellre dykversionen, helt underställ.. men en inomhusoverall, näää.. blir det inte besvärligt att... ja.. ni vet..

Jag gillar min fleecehistoria som jag fick när jag köpte torrdräkt. Inga glipor där det drar in kallt luft. Kanon att dra på sig när man kommer hem till en kall lägenhet, men nej snygg är den inte, o den kommer nog inte få lämna lägenheten.

Jag har 3, alla är dykversionen med varierande Mumintrollet-faktor beroende på årstid. Perfekta att kränga på sig innan kåken blivit uppvärmd, hasa ut i till postlådan och pannrummet eller verkstan om man bara ska hämta nån liten grej. Bor man på landet i en inte allt för välisolerad kåk är det nästan ett måste att pälsa på sig inomhus även om man bara ska dö i soffan framför datorn eller dumburken. :)

Femmans Sport i Nordstan har i sin utställningsmonter just nu Norröna's one piece.
P_468_468_5000113397.jpg

(Lofoten Gore-Tex Pro Shell One-Piece Suit)
Får mig att bli lite sugen faktiskt men för 9000 kr är det lite utanför min budget.

Hade en till torrdräkten i fiberpäls. Har en i tjock gråmelerad i sweatshirttyg nu. Svinskön och praktisk.

Här jag i en Salomon Conspiracy. Grymt skidplagg! Känns som man har en stor sparkdräkt på sig (vilket väl ligger ganska nära sanningen). :)

Bilagor

• Disentis-4947-onepiece.jpg
    Disentis-4947-onepiece.jpg
    49 KB · Visningar: 1,087
Vet inte om den platsar eftersom den saknar armar, men undertecknads Javelin (80-talet) i riktigt tjock fiberpäls med slät tätslagen utsida är grymt skön som värmeplagg.

...dragkedjan börjar vid svanskotan och slutar vid halsen :)...

//J

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg