Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
425 spänn känns lite dyrt i jämförelse. Den är säkert värd pengarna, men när syftet är att samla ihop tält och andra bulliga grejer på pakethållaren och hålla dem torra kan man komma undan betydligt billigare. Vad som talar för Super C-säcken är väl isf att den andas, så att fuktiga grejer kanske inte hinner surna under dagen.
Jag har två uppsättningar av ortlieb. Den älsta är nu 15 år och har nog gått 2000 mil i alla fall. Varken bak, fram eller styrväska indikerar nämnvärt slitage. Jag skulle nog vilja utnämna dessa till mitt bästa köp alla kategorier.
Jag instämmer i att Ortlieb är slitstarka väskor. Jag kan tillägga att Ortlieb/Vaudes väskor inte har någon impregnering som slits bort, som trådstartaren påstod. Det är plasten i sig som är vattentät. Sömmarna är svetsade, så där kommer det inte heller in något vatten.
I och med att Veloforms väskor är gjorda i bomull kan jag tänka mig att dom är lättare att laga om det skulle behövas.