Vedeldat utebad

Hej!
Efter att ha sett bilder på pooler och bad i tidningen ”Vi i villa”, så är jag sugen på ett litet utomhus bad. Vedeldat. Tänk att krypa ner i ett varmt bad en tidig vårkväll. Mörkret sänker sig sakta, morkullan flyger över, koltrast och taltrast sjunger och långt borta hörs en trana.

Nåväl, nu undrar jag om någon vet eller har en idé om hur man ska bygga en sådan. Min far är snickare så det ska nog gå att bygga en, men tips och idéer mottages tacksamt!

Mvh Stefan

Tänk på att det är en massa jobb med karet.
Det tar ett antal timmar att fylla och värma (beroende på starttemperatur), kräver noggrann rengöring mm..
Vad jag vet så finns det en modell där man köper en plastbalja med kamin och sedan bygger själva karet själv. Det är ju ganska svårt annars att få karet tätt om man inte har dom rätta kunskaperna.

Om du går bet men ändå vill ha ett så vet jag en man som säljer sådana till humant pris.
/BAX

Martin Timell byggde faktiskt ett sådant kar i Äntligen hemma. Beskrivning finns på TV4s hemsida.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg