Veckotävlingen

Lyckad dag på Marstrand då jag segrade i KM-tävlingen med 6 arter. 10 torskar (1 mattorsk och 9 under tävlingsmått som simmar vidare), 9 vittlingar, 5 stensnultra, 3 skärsnultra, 2 berggylta och 2 svart smörbult vilket ger 91p under veckan.

På lördag spolierar en familjesammankomst alla möjligheter till fiske (smällar man får ta som far och mor/farfar...) och på söndag råder kulingvarning i mina vatten. Därför anmäler jag mig för fiske i morgon och så får vi väl se om det går att realisera.

Omgång 34

fiskarlennart, 91 p
Ahvenet, 0 p
lausvik, 0 p

Totalställning efter omgång 34

Ahvenet, 61 p
fiskarlennart. 57 p
pegason, 49 p
lausvik, 33,5 p
Norgefiskaren, 32 p
Lillgrabben, 17,5 p
Trasselkludd, 3,5 p

Den här omgången vann Lennart i utklassningsstil. Jag och Ahvenet kammade noll medan övriga höll sig hemma. I sammandraget är den enda ändringen att jag segade mig förbi Anders.

Jag trodde jag fått på en torsk idag, men det visade sig vara ostron- och musselskal. Det gungade fint medan jag drog hem det.
En säl var på besök i hamnen också.

0 poäng.

Bilagor

• IMG_8010.jpeg
    IMG_8010.jpeg
    3.7 MB · Visningar: 7
  • IMG_8011.jpeg
    IMG_8011.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 8
Var det så att man inte behövde anmäla på söndag om man inte fiskat tidigare i veckan så vart det en liten tur till Marstrand som gav 1 torsk 5 stensnultror och en rötsimpa vilket ger 37 eventuella poäng.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg