Veckotävlingen

Trevligt med självförtroende, men kan också vara som lillgrabben sa: "han har ju jinxat det fisket".
Så kan det vara. Eller så är det helt enkelt så att gäddorna ännu inte lämnat lekviken för att simma dit där jag fiskar. Och i eller invid lekviken fiskar jag inte (för att inte riskera att råka dra upp en gädda som ska till att leka.

IMG_20220514_172657535.jpg

Hur som helst så funkade rullen bra att kasta med. Inga imponerande längder men heller inget skatbo. Och noll poäng.

PS. Jag sa inte när jag ska bärga en snipa med den här utrustningen.

Det blev en havssnipa idag.
Inget annat än näbbgäddor visade intresse idag. Det var en näbbgädda som tappades av mitt sällskap. Den kändes först som ett bottennapp, sedan en imponerande luftfärd berättades det. Stor en skulle det ha varit. Hade varit kul att få känna en sån på flugspöt.

11 poäng.

IMG_20220515_175948898_HDR.jpg

Jag nollade även idag men det känns mer i sin ordning att göra det när man fiskar efter havsöring från kusten. Kanske börjar jag bli lika avslappnad som Trassel? Hur som helst så loggade jag årets första bompass i kortärmat.

Onsdagens resultat 6 abborrar och 4 mörtar = 30p. Torsdagens resultat 9 stensnultror, 3 berggyltor , 3 smörbultar och 1 torsk under tävlingsmått men över lagmått som försiktigt återutsattes, detta räckte till en 3:e plats av 12 deltagare. Poäng = 56p. Totalt under veckan = 86p

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg