Just det ja. Fisken blev tyvärr oätlig samtidigt.Så är det. Fiskarna muterade efter Tjernobyl och är nu tio gånger så starka som de var förr. Himla tur att vi fått superlinor, grafitspön och kolfiberbromsar så att vi fortfarande kan dra upp en eller annan fisk. Även om vi måste slänga i den igen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Det hela är naturligtvis en konspiration driven av de kapitalister som äger fiskeredskaps- och livsmedelsindustrin. Men revolutionen kommer.Just det ja. Fisken blev tyvärr oätlig samtidigt.
Fredag 28/5 och Lördag 29/5:
Kvällsfiske Fredag, morgonfiske Lördag och lite fiske på Lördag eftermiddag, därefter nyttjade vi bara Guinness.
Makalöst fiske, med personbästa på Abborre, 45cm, 1,1kg.
(Fiskekompisen tog topp 43cm, 1,1kg)
Totalt tog vi 11st Abborrar, ingen under 30cm! Och 10st Gäddor topp 82cm.
Rapport: 6st Gäddor, 5st Abborrar.
(Om någon undrar, så är "mät-brädan" helt ny, men inte den som skulle med.......)
Kvällsfiske Fredag, morgonfiske Lördag och lite fiske på Lördag eftermiddag, därefter nyttjade vi bara Guinness.
Makalöst fiske, med personbästa på Abborre, 45cm, 1,1kg.
(Fiskekompisen tog topp 43cm, 1,1kg)
Totalt tog vi 11st Abborrar, ingen under 30cm! Och 10st Gäddor topp 82cm.
Rapport: 6st Gäddor, 5st Abborrar.
(Om någon undrar, så är "mät-brädan" helt ny, men inte den som skulle med.......)
Blev en tur till havet för promenad och fika. Blev även några kast också. Och rätt bra utdelning dessutom.
Det blev två sej(?), en näbbgädda landad och två havsöringar.
Så veckans total blev:
Havsöring 13 poäng
Näbbgädda 11 poäng
Sej 12 poäng
Totalt 36 poäng.
Det blev två sej(?), en näbbgädda landad och två havsöringar.
Så veckans total blev:
Havsöring 13 poäng
Näbbgädda 11 poäng
Sej 12 poäng
Totalt 36 poäng.
Bilagor
Riktigt trögfiskat på dagens KM1 i mete som avverkades i Vallgraven Göteborg inne i Trädgårdsföreningen. Mina 10 mörtar vägandes 420g räckte till seger. Dagens poäng 20 + 11 tidigare under veckan ger 32p totailt
Anmäler fiske i morgon torsdag, Marstrand blir platsen, liten kula.
Tog hem segern på dagens lilla kula med 5 arter, 10 stensnultror, 2 berggyltor, 2 sandskäddor, 1 vittling, 1 gråsej och 1 torsk under tävlingsmåttet på 40cm = 77p. Fick någor tjall på mobilen så jag kan inte skicka bilderna utan fick fota av dem med kameran och ladda ner till datorn, därav dålig kvalite.
Tänk att dina fångster nästan alltid hamnar i tidningen.Tog hem segern på dagens lilla kula med 5 arter, 10 stensnultror, 2 berggyltor, 2 sandskäddor, 1 vittling, 1 gråsej och 1 torsk under tävlingsmåttet på 40cm = 77p. Fick någor tjall på mobilen så jag kan inte skicka bilderna utan fick fota av dem med kameran och ladda ner till datorn, därav dålig kvalite. Visa bilaga 36216Visa bilaga 36217
Inget fiske för mig hittills denna vecka men lör- och söndag kan det nästan säkert bli något. Just nu funderar jag på mete och eftersom jag från min och Trassels resa i västerled fick med mig en ask ännu inte alldeles rutten stagg så funderar jag på att testa hur den kan locka rovfisk (eller asätare...) här på den östra sidan. Men jag garderar nog med mask...
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg