Själv använder jag yr.no och sedan någon gång sommaren -19 har jag Rosendal inlagt, så jag har hyfsad koll på ditt fiskeväder.
denna kan också gå in på.https://rosendalhamn.no/web-kamera/
Själv använder jag yr.no och sedan någon gång sommaren -19 har jag Rosendal inlagt, så jag har hyfsad koll på ditt fiskeväder.
Nu har jag varit ute 45min på grundet. Ryggen sa ifrån att det var passligt.
Fisket? Helt ok. Hadde flera fina fiskar på kroken men dom släppte.
fick en bleka på 6,4kg. Så var det massa taggmakrill.
Taggmakrillen var på hugget fick 4st i båten, men pga att det inte är en fisk som kommer på matbordet.
Fick alla gå igjen.
hoppas på fint väder i morgon, då blir det ny tur.
Men mld fiske 1 min för jag åker ut pga ryggen.
idag var jag nede och kolla båten, så blev det fiske. Så fort går det.
Detta vädret hadde vi i går
Åhfyffan... Du är ursäktad att du inte fiskade då.Detta vädret hadde vi i går
Det är ett helt otroligt aprilväder. Storm och regn med7-8+ gr så kom det full snöstorm.Fint fiske Anders!
Haha! Så det kan falla snö ute på Vestlandet också!
Aprilväder heter det visst Anders!
Helt otrolikt väder, ena dagen 9+ med regn och 15-20sek/m sedan -2gr och full snöstorm.Fint fiske Anders!
Haha! Så det kan falla snö ute på Vestlandet också!
Aprilväder heter det visst Anders!
Det är ett helt otroligt aprilväder. Storm och regn med7-8+ gr så kom det full snöstorm.
Helt otrolikt väder, ena dagen 9+ med regn och 15-20sek/m sedan -2gr och full snöstorm.
Vaknade till 10-15cm nysnö.
Men nu er det kanonväder!! Skal bli det ett par dagar. Så kanske det blir någon fisketur.
blekan skal leka nu så har man tur, kan man komma in i ett stimm.
Men det är också späckhuggare inne i fjorden. Svogeren min såg dom utanför båthamnen på torsdagen.
Dom jagar niserna ( tumlare)det sätter jag stor pris på. Hoppas dom äter alla!!😂
så får jag fiska ensam!!
Ha,ha!! Ja, lite snö hadde varit bra! Men nu är snöen borta!!👍👍Underbart med lite snö ibland!
Nu var man hemma igjen, nor/vest vind, några moln låt det komma några hagelbyger, men annars ok.
Det var svårt att ligga stilla över grundet, man drev lite för fort.
men fisk blev det idag också.
1st långa 3,6kg
1st bleka 0,8kg
Fina bilder och fina fiskar. Och så leder du veckans omgång! Det var ett tag sedan...Nu var man hemma igjen, nor/vest vind, några moln låt det komma några hagelbyger, men annars ok.
Det var svårt att ligga stilla över grundet, man drev lite för fort.
men fisk blev det idag också.
1st långa 3,6kg
1st bleka 0,8kg
Nej!! Långan och blekan fick gå tillbaka.Middagen räddad tills imorgon! Helstekt långa.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |