Drar ut på en liten pimpeltur= dagens anmälan.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Nu har abborrarna vaknat till liv efter isläggningen, 1tim 45 min pimpelfiske igår gav 40 abborrar ovan is. Veckokvoten redan fylld.
Eftersom det är helg behöver jag ju inte ha förrapporterat dagens fisk. Vi körde pimpel-KM och det blev 48 abborrar för min del men den kvoten är ju redan full. Men som grädde på moset fick jag en helt ny art för mig , 2st nors en fisk som luktar gurka av någon anledning . 12p för dagen ger 47p under veckan.
Anmäler ett pimpelpass i morgon tisdag.
Kan bli ett uppehåll när isen försvinner. Hann med ett kortare pimpelpass innan skidskyttet. Trögt idag, blev 12 abborrar, 2 till mat o 10 till katterna = 20p
Jag har bara varit ute ett pass i år och då glömde jag anmäla det.
Var ute en hel dag på isen och frös rätt bra det sista, helt dött var det också.
Trots att vi försökte med angeldon, balansare, pilk med maggot, jigg som upphängare. Inget intresse någonstans. Provade delar av sjön som hållit fisk dagarna innan. Nya platser. Grunt, hela branten upp och ner i en djuphåla och annat där i mellan.
Var ute en hel dag på isen och frös rätt bra det sista, helt dött var det också.
Trots att vi försökte med angeldon, balansare, pilk med maggot, jigg som upphängare. Inget intresse någonstans. Provade delar av sjön som hållit fisk dagarna innan. Nya platser. Grunt, hela branten upp och ner i en djuphåla och annat där i mellan.
Hej igjen!!
Meld fisketur på måndag! Nu har vinden lagt seg. 10+ och lite regn.
Det är rena sommarvädret nu.
Meld fisketur på måndag! Nu har vinden lagt seg. 10+ och lite regn.
Det är rena sommarvädret nu.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg