Lyxmiddag för katterna?1 Regnbåge 1275g/45cm igår= 11p Totalt under veckan 62p
Visa bilaga 33682
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Nån måtta får det vara med kattfjäsket, den blir antingen rökt eller ungs- stekt. Dags att katterna jobbar lite för födan och fångar lite råttor som återkommit till den gamla föräldragården sedan sonen skaffade hönor.
Av det försöket blev intet. Blåst och regn höll mig inne.Jag gör ett nytt försök i morgon, söndag.
Om inte vattnet stigit för mycket i min lilla å så gör jag ett fiskeförsök idag.
Inställt, 20mm regn och att efter 1 okt får dämmet stängas så hade vattnet stigit rejält. Slutfiskat i ån för säsongen troligen.
Själv gjorde jag efter jobbet ett oanmält metepass utom tävlan. Metade upp en löja som jag sedan satte på ett paternoster och innan jag hunnit lägga ifrån mig spöt hade en gädda tagit den. 22 missade poäng...Inställt, 20mm regn och att efter 1 okt får dämmet stängas så hade vattnet stigit rejält. Slutfiskat i ån för säsongen troligen.
Årets fiskare 2020, ställning efter omgång 40
fiskarlennart, 98,5 p
pegason, 82 p
Ahvenet, 68 p
Norgefiskaren, 62,5 p
lausvik, 53 p
Jiggprofeten, 4,5 p
Trasselkludd, 4,5 p
_tobbe_, 1 p
Snipjägar´n är fortfarande en segerkandidat (men blir det pimpelis före jul lär ju Lennart knyta ihop säcken). Själv sladdar jag men har fortfarande Anders inom synhåll. Mest spännande är kampen om tredjeplatsen.
fiskarlennart, 98,5 p
pegason, 82 p
Ahvenet, 68 p
Norgefiskaren, 62,5 p
lausvik, 53 p
Jiggprofeten, 4,5 p
Trasselkludd, 4,5 p
_tobbe_, 1 p
Snipjägar´n är fortfarande en segerkandidat (men blir det pimpelis före jul lär ju Lennart knyta ihop säcken). Själv sladdar jag men har fortfarande Anders inom synhåll. Mest spännande är kampen om tredjeplatsen.
Även om favoritån troligen är körd festen av året så får det bli mete i Nordre Älv, kustfiske på Marstrand och på lördag blir det klubbresa till Hökensås så lite fiskar tänker jag dra även om isen dröjer
pegason verkar ha utvecklat en tvåarts predatorstrategi.Även om favoritån troligen är körd festen av året så får det bli mete i Nordre Älv, kustfiske på Marstrand och på lördag blir det klubbresa till Hökensås så lite fiskar tänker jag dra även om isen dröjer
Anmäler fiske fredag och lördag.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg