Veckotävlingen

Eftersom jag hittills i veckan inte kommit ut så anmäler jag lör- och söndag. Väderprognosen är mest regn så vi får väl se hur det blir.

Eftersom jag hittills i veckan inte kommit ut så anmäler jag lör- och söndag. Väderprognosen är mest regn så vi får väl se hur det blir.
Gårdagens prognos och väder inbjöd inte till fiske så jag gjorde annat. Idag skulle det, där jag planerade att fiska, vara sol eller växlande molnighet men uppehåll fram till fyratiden. Så jag tog sovmorgon,åt en rejäl frukost, packade abborrgrejorna och for iväg vid elvatiden. Fem kast hann jag göra innan de första stänken kom och när jag vred på huvudet såg jag ett av de gråaste moln man kan tänka sig. Jag hann precis retirera till bilen och när jag åkte därifrån fick jag lov att köra vindrutetorkarna på maxfart. Någon fisk blev det förstås inte.

Gårdagens prognos och väder inbjöd inte till fiske så jag gjorde annat. Idag skulle det, där jag planerade att fiska, vara sol eller växlande molnighet men uppehåll fram till fyratiden. Så jag tog sovmorgon,åt en rejäl frukost, packade abborrgrejorna och for iväg vid elvatiden. Fem kast hann jag göra innan de första stänken kom och när jag vred på huvudet såg jag ett av de gråaste moln man kan tänka sig. Jag hann precis retirera till bilen och när jag åkte därifrån fick jag lov att köra vindrutetorkarna på maxfart. Någon fisk blev det förstås inte.
Tråkigt när vädret inte är på ens sida.
Jag fick med sambon ut på en tur strax innan semestern mot utlovad picknick. När vi kom fram mulnade det på väldigt snabbt. Sedan öppnade sig himlen.
Populärt när det var en halvtimme att gå tillbaka genom lite krånglig terräng.

10 mörtar anmäls =20p. Totalt under veckan 35p. Dagens DM i trad-mete i Mölndalsån gick bra för egen del. 25 mörtar vägde 1034g vilket var tävlingens näst högsta vikt vilket gav seger i ÄHV-klassen samt bidrog starkt även till segern i lag- ÄHV. Högst vikten fick en damsenior tillika tidigare Svensk mästarinna som hade ca 2hg mer än migWP_001529.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg