Vattentäta påsar

Pilatesbollar är bra mycket dyrare än badbollar. Men också väldigt starka. Finns i lite olika storlek, har jag för mig.

Påsar av nylon eller liknande fyllda med frigolitbitar borde funka. Byggfrigolit är hyggligt billigt och lätt att hitta. Kan man få ut dem ur kajaken har man saccosäckar vid lägerelden :)

Ett frötydligande, bara. Man får förstås lov att bryta eller smula sönder frigoloten. Eller hitta såna där ostkroksliknande tingestar som man packar ömtåliga saker i.

Förresten kanske man kan fylla kajaken med hoprullad bubbelplast. Ingen risk att totalpunktera den. Undrar hur mycket man behöver per kilo flytkraft?
 
Nån tipsade om sk airbags för forskajaker finns ju även till havskajaker/kanoter!
KajakCenter(Mats) i Grebbestad har konformade "airbags" från Lettmann billiga å bra!

/Janne
 
Inget är fusk för mig bara det funkar. Badbollar är inte dumt men jag tror att jag behöver lite mer avlånga grejjor för att det ska passa kajaken (nomad). Det enklaste är väl att köpa några uppsättningar likt dem jag i forskajaken fast större, dem jag har idag är ganska små. Gillar iofs tänket med en Saccosäck:) Inte dumt att ligga och vräka sig i sådan under rasten!

Det skulle vara kul att sy något som faktiskt funkar men ett vattentätt "galontyg" behöver det ju inte vara, det blir inte mkt slitage när de ligger i kajaken. Om någon söm läker är inte hela värden här bara det håller luften inne, vilket kanske är nog så trixigt?

Tack för alla bra tips!
 

Liknande trådar