Jag har en Vaude Aqua Back från 2008, som jag använde varje dag till/från jobbet i ca 4 år. Alldeles utmärkt för det syftet, och en bra lösning för att fästa på pakethållaren. Ser att konceptet på bakplattan ser lite annorlunda ut idag, men samma princip. Rulltop är bra för vattentätheten ja. Enda nackdelen med väskan är att den är ganska oskön att bära som axelväska längre sträckor (smal axelrem och baksidan med kroken inte är så trevlig att ha in mot kroppen, Ortlieb hade iaf tidigare ett iklickbart bärsystem týp ryggsäcksremmar vilket ju skulle kunna vara intressant om man ska bära bara en bakväska löst). Jag har aldrig haft problem att axelremmen åker in i hjulet, man lär sig såklart hur man placerar remmen så det inte sker, även med öppen väska. Ytterfickan är såklart inte alls dum så man inte behöver dyka ner i hela väskan för mindre prylar plånbok, nycklar etc. Dock var det en kommentar på Vaudes egen sida att cykeln med 2 såna bakväskor med ytterfack blir rätt bred, trixigt i vissa passager eller transport på tåg etc. Men det kan man ju förhålla sig till.
Kör på de gula! All färg som syns är bra i trafiken.
Såg på Vaudes hemsida en "innerväska", hade jag fortsatt cyklat till ett jobb där jag tar hem dator etc ofta, hade det kanske varit intressant. Särskillt om det hade funnits cykelparkering där man kunde vågat ha kvar ytterväskan, kanske ha monterat den halvpermanent på något sätt för att försvåra tillfälliga infall att stjäla väskan. Eller nej... jag hade nog inte vågat lämna ytterväskan ute hela arbetsdagar, faktiskt...
https://www.vaude.com/en-INT/Equipm...ccessories/33340/SortYour-Business-Bag-insert
Kör på de gula! All färg som syns är bra i trafiken.
Såg på Vaudes hemsida en "innerväska", hade jag fortsatt cyklat till ett jobb där jag tar hem dator etc ofta, hade det kanske varit intressant. Särskillt om det hade funnits cykelparkering där man kunde vågat ha kvar ytterväskan, kanske ha monterat den halvpermanent på något sätt för att försvåra tillfälliga infall att stjäla väskan. Eller nej... jag hade nog inte vågat lämna ytterväskan ute hela arbetsdagar, faktiskt...
https://www.vaude.com/en-INT/Equipm...ccessories/33340/SortYour-Business-Bag-insert
Senast ändrad: