Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Guaranteed waterproof and incredibly durable, ORTLIEB bike bags, backpacks and travel bags have long enjoyed an excellent reputation among bike and outdoor enthusiasts.
Jag har en Exped Moutain Pro på 40 liter tror jag att den är. Jag har den mest för långfärdsskridskoåkning och har därför monterat 3 fickor på den. Två sido-fickor och en för att bära skridskorna i mitt på bak. De var lätta att montera på säcken då den har en massa fästen för klätterrep, slingor mm. Har badat med den flera gånger både ofrivilligt och frivilligt. Den har hållit i stort sett tätt, dock nu är den 6 år och sliten efter mycken åkning å lite fjällvandring, vilket försämrat tätheten. Kan rekommendera säcken
Vad var det för en? Är på jakt efter en liten vattentät ryggsäck, 25 liters vore okej men ännu mindre hade inte varit dåligt heller. För ren nödsituationsutrustning.
Då jag inte är gramjägare hade jag valt en ryggsäck som min rygg gillar och sedan packat in en lämplig torrsäck med rullstängning inuti. Så åker jag långsfärdsskridsko.
Har sett torrsäckar med utanpåliggande axelremmar men det kräver noggran packning om man inte vill känna hårda saker "genom galonet". Just av denna anledning har jag valt bort dem.