Det börjar bli mörkt på kvällarna och paddlar man kväll är det ofta mörkt i slutet av turen.
Jag har pannlampa med vitt ljus att tända upp om jag möter andra båtar, enligt sjölagarna i TSFS 2009:44k paragraf 25 d punkt 2
Men skulle gärna ha en röd lampa att sätta bak på flytvästen för att synas, t ex om jag skulle plurra. Såklart måste det vara vattentålig så att det tål att badas.
Behöver inte lysa superstarkt men ändå så att jag syns och rött ljus för att inte förstöra mörkerseende på de som ev paddlar bakom mej.
Jag har denna att hänga på kajaken då den åker på biltaket hem i mörker (utskjutande last i mörker) men den är lite klumpig att ha på ryggen:
efter tråden
Några tips?
/Patrik
Jag har pannlampa med vitt ljus att tända upp om jag möter andra båtar, enligt sjölagarna i TSFS 2009:44k paragraf 25 d punkt 2
Men skulle gärna ha en röd lampa att sätta bak på flytvästen för att synas, t ex om jag skulle plurra. Såklart måste det vara vattentålig så att det tål att badas.
Behöver inte lysa superstarkt men ändå så att jag syns och rött ljus för att inte förstöra mörkerseende på de som ev paddlar bakom mej.
Jag har denna att hänga på kajaken då den åker på biltaket hem i mörker (utskjutande last i mörker) men den är lite klumpig att ha på ryggen:
Ledlenser ML4 Warm Light
ML4 Warm Light är en kompakt lykta och lanterna med ett varmt ljus som ger arbets- eller ledljus vart du än beger dig. Lampan drivs med ett uppladdningsbart bat
www.ledlensershop.se
Bra röd lampa för biltransport av utskjutande kajak i mörker
Kör kajaken på biltaket emellanåt och blir ibland blir det färd i mörker och då den sticker bakom bilen ut vill jag använda röd lampa att hänga i aktern på den utskjtuande lasten. Den sticker inte ut framtill så där söker jag ingen vit lampa. Men en röd lampa, gärna energisnål/diod och som...
www.utsidan.se
Några tips?
/Patrik