Vattentät "mapp"

Re: Köksavdelningen

Brune; sa:
Om du kan tänka dig att vika dina A4 papper...
Ja, men det är inte det jag tittar efter just nu. Drömmen för tillfället är mellantinget mellan sladdrigt kartfodral och caset ovan.

Att det finns bra lösningar inom andra (vanligare?) paradigm är ju inte fel. Men än så länge är bra inte bra nog. Nu letar jag efter "bäst". ;-)

Re: Re: Köksavdelningen

olle11; sa:
Brune; sa:
Ja, men det är inte det jag tittar efter just nu. Drömmen för tillfället är mellantinget mellan sladdrigt kartfodral och caset ovan.

Att det finns bra lösningar inom andra (vanligare?) paradigm är ju inte fel. Men än så länge är bra inte bra nog. Nu letar jag efter "bäst". ;-)

Tupperware har ett stort sortiment, kanske har de en vattentät burk som möter dina krav.

Thure

Re: Re: Köksavdelningen

olle11; sa:
Brune; sa:

Om du nu har övergått från ”mapp” till ”det bästa” så kolla på Otterbox.
Dom har en del vattentäta boxar som nog kan räknas till de bästa åtminstone om man ser på priserna. Och dom kommer i sommar med några boxar för laptop.
http://www.otterbox.com/products/pc_cases/laptop_case/

Prisexempel
Cigarrbox 25 US$
PDA Case 100 US$

Per

Re: Re: Re: Köksavdelningen

Brune; sa:
olle11; sa:
Drömmen för tillfället är mellantinget mellan sladdrigt kartfodral och caset ovan. ...
... Nu letar jag efter "bäst". ;-)
Om du nu har övergått från ”mapp” till ”det bästa” så kolla på Otterbox.
Men bäst för mig är fortfarande mjukt/halvmjukt - därav liknelsen med "mapp"... (Eller associationen till laptopväska - min egen är inte vattentålig alls - men minimalisk, halvmjuk och mapplik)

Jag gillar oftast inte lådor... De tar ju alltid lika stor plats. Därför funderar jag just på något som ger mer stöd och skydd än ett kartfodral (jag packar glatt och väldsamt ibland) men som inte är hur robust/tungt som helst.

Visst är jag krånglig?! ;-)
Jag får väl svetsa mig en egen påse/mapp... Eller åka till Karlstad...

Zip-påse

av mera bastant typ är tydligen vanligt i USA. I Sverige förpackar Hemköp ris i dylika påsar med halvstel plast. Snarare A5 än A4 men det kanske kan vara ett alternativ för dig.

Thure

Re: Re: Exped Crush-Drybag

olle11; sa:
Jepp. Klart närmast så här långt. Som den stora platta fast utan polstring. Det vore nåt det! ;-)

Expeds säckar är ju väldigt tunna. Så utan polstringen är den nog klart sladdrigare än ett kartfodral. I alla fall de kartfordral jag tänker på (Ortlieb och SealLine).

Re: Re: Re: Re: Exped Crush-Drybag

olle11; sa:
Rimligt tjock? Eller värre än så? ;-)

Det står 4mm hos getout så det är nog däromkring... det går kanske under "orimligt"?

Jag shoppade en för att kunna plocka med datorn, men har bara använt den en gång (då när det var såå låångt).
[Ändrat av eriksjos 2006-06-07 kl 14:54]

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg