Vart tog de nya Haglöfssäckarna vägen?

Jag kollade också på den idag. Inga sido- eller ytterfickor, bara en minimal lockficka. Den verkar svåröppnad med två dubbla kompressionsremmar som måste knäppas upp för ordentlig åtkomst via det enda blixtlåset.

Behövs verkligen ryggplatta i hårdplast med aluminiumstav i 23- resp 28-literssäckar? Den går iofs att ta ur. 28-litersmodellen har avtagbart höftbälte, vägde 1125 gram, tror jag mig minnas, och kostade 649 kr. Finns även i 18 liter.

En intressant iakttagelse på Stadium Sergels torg var att de reade sina kvarvarande Sho-sho och Victor. Ersättarna är kanske snart här?

Jag noterade också utförsäljningen (var i samma butik). Tydligen skall ju en av de nya säckserierna vara en uppdaterad Shosho, men en ny Victor har man inte hört nåt om.

I och för sig hade Stadium en del gamla Shosho (utan stabiliseringen av bärsystemet) och gamla Victor (med annan konstruktion och material i botten), så dem kan man förstå att de rear ut. Men det var ju även säckar av årets modell.

Intressant.
Jag letar själv efter en ren och snygg 35-40-literssäck, så man är ju en smula nyfiken på vad som kommer.

orchid; sa:
Jag kollade också på den idag. Inga sido- eller ytterfickor, bara en minimal lockficka. Den verkar svåröppnad med två dubbla kompressionsremmar som måste knäppas upp för ordentlig åtkomst via det enda blixtlåset.

Behövs verkligen ryggplatta i hårdplast med aluminiumstav i 23- resp 28-literssäckar? Den går iofs att ta ur. 28-litersmodellen har avtagbart höftbälte, vägde 1125 gram, tror jag mig minnas, och kostade 649 kr. Finns även i 18 liter.

En intressant iakttagelse på Stadium Sergels torg var att de reade sina kvarvarande Sho-sho och Victor. Ersättarna är kanske snart här?

Tjena!

Sec är den nya Sho-Sho. Riktigt fin om man skall ha en packa och resa rygga.

Packade upp sådana efter nyår i butikerna.
(Västerås Naturkompaniet, Sthlm Playground)

/kling

Luffare; sa:
orchid; sa:

Tjena!

Sec är den nya Sho-Sho. Riktigt fin om man skall ha en packa och resa rygga.

Packade upp sådana efter nyår i butikerna.
(Västerås Naturkompaniet)

/kling

Måste definera om det där. Uppackat på Naturkompaniet i Västerås. Troligtvis har de packat upp liknande på Playground. De brukar ju har det nyaste och bästa!
/kling

Nu finns Sec uppackade lite här och där. Såg dem hos KG och Sportkompaniet i Stockholm i helgen.
Ser fina ut - men de är mest "omstajlade" med nya material och de trendiga limmade dragkedjorna, inte så mycket annat nytt.

Den nya Climberserien är det dock tyst om.

Mera Climber-underrättelser

Jag tror lite konspiratoriskt att det inte kommer några nya Climbersäckar, att Haglöfs har ändrat sig. Varför tror jag det?

- Eftersom de finns på foton i gamla katalogen var de förmodligen menade att lanseras förra året.
- Haglöfs har stoppat in en ny Victorsäck som täcker upp den luckan som nya Climber skulle fylla (Victor 42)
- Med Roc som alpinsäck och Victor som hardcore-vandrings- och klättersäck skulle Climber kannibalisera. Climber och Victor är helt enkelt för lika.
- Det finns "rester" av Climbersidor på Haglöfs webbserver:
http://195.149.159.74/haglofs/artiklar/ArtVD.asp?ID=31&lang=sv

Jag kan vara helt ute och cykla, men det är ju alltid kul att spekulera lite.
Vi vet ju inte heller hur Orc kommer att se ut, eller har den också börja komma ut i butik?

Re: Mera Climber-underrättelser

Nordesjo; sa:
Jag tror lite konspiratoriskt att det inte kommer några nya Climbersäckar, att Haglöfs har ändrat sig. Varför tror jag det?

- Eftersom de finns på foton i gamla katalogen var de förmodligen menade att lanseras förra året.
- Haglöfs har stoppat in en ny Victorsäck som täcker upp den luckan som nya Climber skulle fylla (Victor 42)
- Med Roc som alpinsäck och Victor som hardcore-vandrings- och klättersäck skulle Climber kannibalisera. Climber och Victor är helt enkelt för lika.
- Det finns "rester" av Climbersidor på Haglöfs webbserver:
http://195.149.159.74/haglofs/artiklar/ArtVD.asp?ID=31&lang=sv

Jag kan vara helt ute och cykla, men det är ju alltid kul att spekulera lite.
Vi vet ju inte heller hur Orc kommer att se ut, eller har den också börja komma ut i butik?

Hej!

Ta en tur över till Playground i Stockholm. De har ryggsäcken Orc från Haglöfs i butiken.

Här är lite info om dem om ni vill hitta dit.
(Ligger mitt emot Citykyrkan om jag inte minns fel)

Playground Sverige AB
Adolf Fredriks Kyrkogata 15
111 37 Stockholm
Tel nr 08-22 15 15

MVH
/Kling

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg