Vart tar ni vägen vänner, om det blir krig ???

Nu ska vi ju veta att alla länder har en armé, sin egen eller någon annans,,,,,,,,,,,,

Att vi inte haft krig i just sverige på länge är bara mer tur än skicklighet men man ska inte hänga upp sig på att "det har ju aldrig hänt nåt på länge" för vips kommer farbror Murphy och rör om i getingboet.

Nästa storskaliga krig gissar jag kommer att handla om antingen Peak-energy eller att dricksvattentillgångarna sinar i vår omvärld.

Nästa storskaliga krig gissar jag kommer att handla om antingen Peak-energy eller att dricksvattentillgångarna sinar i vår omvärld.

Ja eller så är det så att reglerna skrivs om?

En gåpng i tiden var ett storskalig krig då två byar gick ihop och anföll en tredje, sen gick det väl utför i takt med att vi fick bättre metoder attt döda allt fler allt längre bort.

Sen kom den döringa världshandeln och började ställa till det, spelreglerna skrivs återigen om.

Jag vet inte hur de kommer se ut om 20 år, vet du?

En klok finsk äldre erfaren herre skrev den som inte kan sin historia lär få uppleva den igen.
Historielöshet är tämligen osmart.
Både von Clausewitz och Mao är läsvärda, Che kan väl passeras medan den utmärkta CH handboken som även finns på engelska Total Ressistant är värd en genomläsning.
ICAs Att överleva i det sårbara samhället borde stå i varje bokhylla och läsas samt förstås. Det senare kan man ju tyvärr inte kräva. Seymores bok om Självhushållning är en njutning i samma klass som Yngve Ryds Eldbok.

Både von Clausewitz och Mao är läsvärda, Che kan väl passeras medan den utmärkta CH handboken som även finns på engelska Total Ressistant är värd en genomläsning.

Om man nu inte vill läsa tex Mao utan mera en observation av vad somn hände och analys så kan ju Snow"röd stjärna över kina" vara läsvärd.

Jag har en idé. Under förutsättning att ryssen (eller FRA) inte läser det här. Vad sägs om att bestämma en plats där vi alla utsidianer möts upp. Med vårat samlande kunnande (för att inte tala om alla prylar) så borde vi kunna överleva det mesta.

Tyvärr dyker även boken "Flugornas herre" upp i huvudet. Det hela slutar nog bara med att :
* lättpackarna slås ihjäl av tungpackarna (mha av tungpackarnas ryggsäck så klart),
* veganerna blir uppätna av karnivorerna,
* jägarna skjuter ihjäl rovdjursromantikerna,
* Slotte blir långsamt kvävd av en feminist,
* de som inte tror på klimathotet förgiftar mijövännerna,
* någon blir strypt av ett kängsnöre när han tycker att ultralätta skor verkar bra,
* och den sista tar livet av sig själv eftersom han inte tycker om ensamhet...

(Jag har säkert glömt någon grupp som nu inte känner sig förolämpade ;) )

Läsvärd tråd denna väl värd att återuppliva. Härligt inlägg Karolina.

Thure

Läsvärd tråd denna väl värd att återuppliva. Härligt inlägg Karolina.

Thure

Tja, det där inlägget kom jag inte ens ihåg... Men det var faktisk ganska så kul. Och träffande?

Fast jag glömde skriva om alla märkes-människor; Hillebaner, Lundhagianer osv. Underar hur det skulle se ut med alla olika konstalationer... Tror kanske inte man behöver ha religion att komplicera till det hela med. Fanatism behöver bara tro - på en gud eller på ett koncept/varumärke ;)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mathew Vart hittat man fnöske? Överlevnad 9
Anders78 Vart hittar jag försvarets hanbok i överlevnad Överlevnad 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg