Köp dom lokalt, snåljåp;-)
Jag anser att du skall köpa pjäxorna lokalt om du prioriterar fötterna före plånboken. Det du eventuellt betalar extra får du igen när det är dags att reparera skador på pjäxorna, byta slitna sulor, få hjälp med utlästning (plastpjäxor förblir inte oförändrade över tiden) och annat som inte garantin omfattar, men som en bra butik fixar gratis inom en vecka så du slipper gå och oja dig över att skidsäsongen inte är slut och att du inte vågar skicka iväg pjäxorna för då kanske det blir kalassnö..
Jag har bra erfarenheter av Alpingaraget och det dom gjort med mina Crispipjäxor(som gratis kundservice). Det finns säkert fler bra företag i Jämtland som sälger Crispi- Du måste ju ändå prova kängorna för att veta vilken storlek du skall ha.
- eller köp dom från ett internetsbolag i pyreneerna och lägg ut mer pengar på porto för att få service än den ynka mellanskillnaden i köpögonblicket.
Jag handlar själv på internet när det passar - men då räknar jag med att inte behöva någon service i efterhand.