Varning för Skrytmusen!
Efter tre år har mina Klättermusen Megin-byxor stora revor i laminatet, se bild! De sju revorna är 10 cm som längst och 3 cm som bredast. Nästa gång jag sitter ner i vätan blir familjelyckan blöt och kall!
Det är ju hemskt att ett par byxor för 3600 kr inte ska hålla bättre. Det blir komiskt när man läser Klättermusens skryt:
"Megin byxan som klarar allt" -Men går sönder efter 60 dagars fösiktig användning.
"Megin lär bli din vän på tur i många år, trots flitig användning och
tuffa tag." - Visst, tre år är ju såå lång tid.
"Mycket god slitstyrka" - BS!
Jag skrev till Kättermusen och fick följande kommentarer:
"Är byxan äldre än 3 år så omfattas den inte av garanti längre. (tre år från
inköpts datum gäller)." - Snålt, speciellt när det inte är slitage utan en klockren produktions-miss!
"Att membranet spricker kan bero på olika faktorer bl.a. ålder. " - TRE ÅR ska det vara gammalt?
Varning, snälla gå inte på klättermusens skryt!
Mvh Kalle
Efter tre år har mina Klättermusen Megin-byxor stora revor i laminatet, se bild! De sju revorna är 10 cm som längst och 3 cm som bredast. Nästa gång jag sitter ner i vätan blir familjelyckan blöt och kall!
Det är ju hemskt att ett par byxor för 3600 kr inte ska hålla bättre. Det blir komiskt när man läser Klättermusens skryt:
"Megin byxan som klarar allt" -Men går sönder efter 60 dagars fösiktig användning.
"Megin lär bli din vän på tur i många år, trots flitig användning och
tuffa tag." - Visst, tre år är ju såå lång tid.
"Mycket god slitstyrka" - BS!
Jag skrev till Kättermusen och fick följande kommentarer:
"Är byxan äldre än 3 år så omfattas den inte av garanti längre. (tre år från
inköpts datum gäller)." - Snålt, speciellt när det inte är slitage utan en klockren produktions-miss!
"Att membranet spricker kan bero på olika faktorer bl.a. ålder. " - TRE ÅR ska det vara gammalt?
Varning, snälla gå inte på klättermusens skryt!
Mvh Kalle