Varning för ITAB!

Enbart för att störa i den pågående "Itab är kass"-wankfesten som pågår så vill jag att det tas till protokollet att jag aldrig haft problem med dom. Vad beträffar kvaliteten på varorna så upprepar jag Evangelium enligt Nordesjö: "Köp produkter, inte märken!"
 
Från att ha varit intresserad av ITAB's produkter
och nästan på gång att köpa har jag blivit tveksam efter att ha läst om Era olika (dåliga) erfarenheter.

Jag tror visserligen på den gamla devisen att man
får vad man betalar för, men det gäller produkterna
och inte företagets attityd. Jag skulle vilja gå
så långt som att säga att det handlar inte bara om
uppförandekoder mellan företag och kund utan än mer
om vanligt enkel hyfs. Att kalla en kund för "tradig"
och att inte svara på mail så som ett par insändare
beskrivit är helt enkelt ohyfsat oavsett om det är i en affärsrelation eller i något annat sammanhang.

Visserligen har jag i andra sammanhang erfarit att
enskilda medarbetare genom felaktigt uppträdande
givit företag ett oförtjänt dåligt rykte men dess-
värre handlar det ofta(st) om ett genomgående problem som genomsyrar hela företaget och bara speglas genom den enskilda medarbetaren. Problemet kommer uppifrån d.v.s från ledningen.

Nej friluftsvänner, jag säger så här; Förenen Eder och köp inga produkter från företag som har en taskig attityd. Låt dem behålla sina produketr och sin taskiga attityd.

Anders
 
Re: Alla internetbutiker slarvar

mathias; sa:
Har bara handlat från ITAB en gång och det var för 2 månade sedan. Köpte bla ett par kängor där det skulle följa med ett par strumpor. ITAB missade att skicka med dessa och jag mailade dem. 2 dagar senare kom ett paket med strumporna. Det gick jättesmdigt att lösa problemet.

Men det verkar som att alla internetbutiker är slarviga.
Getout, skickade fel färg på en grej jag handlade
Sportsnet, missade en slinga jag köpte
ITAB, som missadde strumpan jag skrev om
Northstar, skickade fel storlek
Addnature, oerhörd lång leveranstid en gång
"Alla internetbolag slarvar"
Har du handlat hos samtliga?
Gav alla dig dålig service?
Annars tycker jag att du skall modifiera din utsaga till vad du kan stå för. Så att det blir rätt....

MVH

Johan Persson
Ok, jag har inte handlat hos alla internetbutiker i världen som finns, men en del friluftsbutiker i Sverige.
Jag redogjorde för 5 butiker där det blivit fel.
Ska väl kanske resovisa övriga internetbutiker jag handlat ifrån för att inte vilseleda någon.

C4 i Uppsala det dröjde 6 veckor innan crachpadden kom trots 2 påstötningar.

Sweclimb har handlat en ggr och det var till full belåtenhet.

Naturcraft, det kom en påminnelse från ett inkassoföretag trots att jag betalt fakturan.

Utemedia i Linköping, handlat en karta funkade mycket bra.

LG klätter och högfjäll. Ringde dagen efter jag beställt och meddelade att leveranstiden skulle bli 5 veckor. Det var god service.

Det blir i alla fall 7 internetbutiker i Sverige som jag tycker har slarvat. Det är inte alla men det visar ändå på att internetbutiker inte är felfria.
 

avslutad210712

Gäst
oscar-ja; sa:
avslutad210712; sa:
Just nu kan jag säga att följande produkter är jag inte nöjd med när det gäller kvaliten:

<snip>
Coolmaxstrumporna
Björn, på vad sätt var du inte nöjd med Coolmaxstrumporna? Jag har tänkt beställa ett par snart, men det kanske är värt att tänka om?

Jag har beställt från ITAB en gång, då köpte jag packaway-regnstället, lite sockor och några småprylar. Förutom en fleecejacka som bara kostade som en bättre lunch så var jag nöjd. Den där fleecejackan var dock den sorgligaste och konstigaste modell jag sett.

ITAB är väl lite som Ryanair, så länge man har lyckats pricka rätt är det smidigt och framför allt en bra affär. Men om det uppstår strul så är det man själv som får elände (och merkostnader).

Vi hade varsitt par coolmax på första vandringen i sommar och det tog mindre än en vecka så hade vi båda varsitt stort hål bakom hälen.

Har tidgare köpt coolmax och använt till vardags och då har de haft betydligt bättre hållfasthet. Dock gör den ojämna kvaliten att man inte kan rekommendera dem som vandringstsrumpor vilket är synd för jag gillar dem annars funktionsmässigt.
 
Kundmakt

Naturligtvis ska man bemöta kunder på ett korrekt och serviceinriktat manér oavsett vad man säljer, hur man säljer det eller till vilket pris man säljer det. Risken är annars att kunderna inte återvänder och de kan dessutom sprida bad-will till andra potentiella kunder.
"Den bästa reklamen är nöjda kunder" Motsatsen är lika sann, jag t ex kommer att köpa mitt underställ hos en firma som behandlar sina kunder på ett vettigt sätt.
 
ITAB har ju en måttabell på hemsidan
http://www.idefixteko.se/information/mattabell.asp

Motsvarande finns nog i katalogen också (tabellen på hemsidan ser ju ut att vara scannad från katalogen).

Om storleken inte stämmer med tabellen så borde ju självklart kunna reklamera.

Om storleken faktiskt stämmer med tabellen så är det du som kund som köpt fel storlek och får skylla dig själv.
 
nermander; sa:
ITAB har ju en måttabell på hemsidan
http://www.idefixteko.se/information/mattabell.asp

Motsvarande finns nog i katalogen också (tabellen på hemsidan ser ju ut att vara scannad från katalogen).

Om storleken inte stämmer med tabellen så borde ju självklart kunna reklamera.

Om storleken faktiskt stämmer med tabellen så är det du som kund som köpt fel storlek och får skylla dig själv.

Tjenare!

Ja det var det som var grejen att jag tyckte jag borde haft rätt att reklamera, enligt deras egna storlekstabell skulle jag haft minst medium.

Nu har jag ändå provat anoraken jag fick tillbaka i small, passar jättebra, ungefär som en medium borde vara, i den passformen jag hade räknat med från itab, alltså inte nå tajt skärning inte men helt ok till vad jag tänkt. Gott med plats även i denna, skulle rymma t. ex. en dunjacka under om det skulle behövas. Ärmarna känns mera lagom (händerna syns). Hyffsat snygg e den med så jag behåller den nog.

En sån här grej kan ju lätt lösas på ett väldigt mycket smidigare sätt.

Tycker inte det är fel på plaggen i sig från itab till dom priserna, däremot servicen, och det var inte bara en och samma person jag hade kontakt med.


Som sagt tidigare så handlar det ju inte om några pengar direkt,(sitter iofs och gottar mig med två öl från systemet för strax under 49 spänn just nu, så lite pengar är det allt). Pengarna är ju helt ointressant i detta fallet, om någon e otrevlig och spydig mot en i vilket sammanhang som helst så kan man ju bli förbannad även om inte en spänn är inblandad.


/markus
 
Ifall någon undrar så är det vildmarksanoraken det handlar om, som jag tycker hör till deras "modernare" sortiment, tycker den e ganska tunn å fin, kvaliten efter tvätt kan jag ju inte uttala mig om men om någon funderar på att beställa kan jag rekommendera att gå ner en storlek jämfört med måttabellen :)

/markus.
 
Hittade min fina recention om ett snart tre år gammalt ärende. Då var man ensam mot ITAB maffian här på forumet men det verkas som man hade rätt som vanligt.

"Kvaliten på produkter verkar väldigt varierande. En del produkter verkar ok, andra ren junk. Köpte en bomullströja därifrån för en billig penning. Har bara använt den en gång då kvaliten var extremt dålig. De byxor jag löpte i samma veva var sönder vid leverans.

Ett missförstånd angående en dekrediterring tog typ ÅTTA månader att lösa. Det som fick dem att kolla upp det var att jag skrev ett argt inlägg här på utsidan. Oprofessionellt."
 
crazy; sa:
Då var man ensam mot ITAB maffian här på forumet men det verkas som man hade rätt som vanligt.

"Kvaliten på produkter verkar väldigt varierande. En del produkter verkar ok, andra ren junk."

Vem sade emot dig? Det där är ju exakt vad de flesta säger om Itab (inklusive Itabmaffian). Trixet är ju att välja rätt grejer ;)

Relativt få av oss har stött på så dålig kundservice (kanske för att allt gått på rutin), men man får ju hålla med om att ett par så här dåliga fall väcker starka misstankar om oproffsighet hos dem.
Att skicka kläder hit och dit är ju ingen konst, och att hantera reklamationer ska inte heller vara nån konst. Det är ju deras jobb.

Hoppas Itab läser det här och funderar på vad de kan fixa till.
 

Liknande trådar


Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg