- Den 6/8 lämnade jag in ett paket till Bussgods i Göteborg för att hämta ut 1v senare i Abisko, då jag skulle omgruppera för 1v solovandring.
- Den 13/8 när jag skulle hämta ut paketet hade det inte kommit fram. Det hade registrerats i Mölnlycke samma dag, och hade alltså bara fraktats några kilometer från Göteborg på 1v. Jag stod nu i Abisko utan tält, mat eller möjlighet att laga mat. Jag fick som tur var låna tält av Fjällräven Classic, och kunde efter några dagar köpa mig en biljett hem till Göteborg, och därmed avbryta min tänkta vandring.
- Den 17/8 registrerades paketet i Abisko, men skickades åter till Göteborg eftersom jag varit i kontakt med kundtjänst och bett om detta.
- Den 19/8 registrerades paketet i Kiruna, men har nu varit spårlöst försvunnet i över 1 månad.
Jag uppmanades att reklamera paketet, men reklamationen ersätter paket utifrån vikten på paketet. Mitt paket som hade ett värde av ca 15.000kr ska därför ersättas med 750kr (150kr/kg).
- Den 13/8 när jag skulle hämta ut paketet hade det inte kommit fram. Det hade registrerats i Mölnlycke samma dag, och hade alltså bara fraktats några kilometer från Göteborg på 1v. Jag stod nu i Abisko utan tält, mat eller möjlighet att laga mat. Jag fick som tur var låna tält av Fjällräven Classic, och kunde efter några dagar köpa mig en biljett hem till Göteborg, och därmed avbryta min tänkta vandring.
- Den 17/8 registrerades paketet i Abisko, men skickades åter till Göteborg eftersom jag varit i kontakt med kundtjänst och bett om detta.
- Den 19/8 registrerades paketet i Kiruna, men har nu varit spårlöst försvunnet i över 1 månad.
Jag uppmanades att reklamera paketet, men reklamationen ersätter paket utifrån vikten på paketet. Mitt paket som hade ett värde av ca 15.000kr ska därför ersättas med 750kr (150kr/kg).