tumvantar
Köpte ett par windsurfarhandskar av tumvantemodell idag .
Efter att ha provat ett par fingerhandskar med neopren på ovansidan och något tunnare material i handflatan inköpta på Biltema, insåg jag att det faktiskt var varmare utan några handskar alls när vattentemperaturen var högre än luften .Dock tror jag att de kan funka bra fram i vår då de var mycket smidiga att paddla med ,om än kalla.Då jag efter att ha gjort mig fullständigt beroende av grönlandspaddel(Tack Björn!)och inte kan använda poogisar så tänkte jag prova en windsurfarvante med förböjda fingrar .Har varit ute och provat dem idag och måste säga att det var det bästa jag provat hittils.Enda nackdelen är nog att det är lite svårare att få på kapellet med vantarna på.Sen återstår det att se om de kommer att hålla för slitaget av paddeln i tumgreppet då de ju i första hand är avsedda för att hålla tummen på ovansidan av bommen /paddeln.Men frysa det är helt uteslutet då rörligheten av fingrarna inne i vanten var helt oslagbar.Rekomenderas verkligen för grönlandspaddel alltså! Även glidande tag med stormpaddel fungerade mycket bra.
Hälsningar från en som blivit helt frälst på GP paddling ,samt dårförklarad av övrig släkt och vänner.
Anders