VARMA turpjäxor?

sundancekid; sa:
När jag går på tur på vinterfjället så fryser jag ALLTID om fötterna.
Någon där ute som har något riktigt bra tips på varma turpjäxor?
Har tidigare använd bland annat Scarpa T4 & T3 med "hyfsade" resultat. Vill dock ha ännu varmare. Är galet frusen av mig om fötterna. Trots det ska vi envisa oss med att gå på fjälltur i januari/februari. Det är ju så kul! :)

Alltså... En RIKTIGT varm turpjäxa för vinterfjället. Varmare än "vanliga" platspjäxor i stil med Scarpa, Garmont & Crispi. Gärna med löstagbar innersko.
Har kollat in Crispi top expedition som verkar vara precis det jag söker. Priset är dock ca 5500:- vilket är väl saftigt. Iofs är frånvaron av en förfrusen tå klart värd den summan.

Mycket tacksam för tips.

// Lars
Mitt förslag:
skbcgtxs.jpg

"Den ultimate skistøvelen for ekstreme forhold. Har vært brukt ved ekspedisjoner på Nordpolen og Grønland en rekke ganger. Føret med 4-lags Gore-Tex® og med plass til luftisolering for å holde føttene varme og tørre i alle værforhold. Kraftig, varmeisolerende binnsåle. Støvelen er utstyrt med skarekant, og alle utenpåliggende sømmer er skjult for minimal slitasje selv på frosset føre. Impregnerte lisser.
Bladet Jeger, Hund _ Våpen har i julenummeret –02 testet Skarvet og gir støvlene 6 reinsdyr av 6 mulige! Etter grundig testing (300 km) under jakt, langturer i varierende terreng og toppturer mener forfatteren, Halvard Toften, at Skarvet muligens er markedets beste BC-støvler.Str 36-48."

Min recension:
http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=3638

Kostar c:a 2000:-
http://www.alfasko.no

Köp ett par Meindl Profi Expedition. Jag har använt de i min resa över Grönlands inlandsis. Varmare skor finns inte! De kostar ju rätt mycke, men bekvämlighet och varma tar kostar mer!

Hälsningar
Rain

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg