Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det brukar ta några generationer att lära sig och en att förlora den förvärvade kunskapen. Fast med digitala medier påstås det gå på ca 7 år. Sen går inte informationen att läsa längre.
Innan du dissar det får jag fråga om du skördat, berett och brukat? En stor fördel med skohö är att det kan värma njurarna medan reservomgången torkar. Men det är klart du kan inte köpa en påse i friluftsboden.
Länge har jag fluktat på ny sko till vintern. Och eftersom klimatet för närvarande är arktiskt (ca -10) här nere i Skåne, så gjorde jag slag i saken och beställde ett par Jörn Antifrys idag. Måtte det vara vinter in i mars...
Länge har jag fluktat på ny sko till vintern. Och eftersom klimatet för närvarande är arktiskt (ca -10) här nere i Skåne, så gjorde jag slag i saken och beställde ett par Jörn Antifrys idag. Måtte det vara vinter in i mars...
Tack. Jo man har ju hört gott om dem. Kul att prova Jörn nu, när man övriga året knatar i Lundhags. Förhoppningsvis trivs min breda svenska fot lika bra i dessa.
Inspirerad av denna tråden så gjorde jag dom här. Gul lina är fallskärmslina och grön är elastisk lina.
Sulan är begagnat arbetsgolv inköpt på loppis. Typ samma material som i flipflop.
Kjell
själv har jag ett par kopior på Sorell glacier boot eller Kamik Oslo (de har ungefär samma utformning) en ytterskikt med gummiunderdel, och corturatopp med en tjock filtsko invändigt, jag har normalt 42 men här kör jag 45 or med två eller tre strumpor och då blir det varmt!
Inspirerad av denna tråden så gjorde jag dom här. Gul lina är fallskärmslina och grön är elastisk lina.
Sulan är begagnat arbetsgolv inköpt på loppis. Typ samma material som i flipflop.
Kjell
Det gör dom säkert. Om jag hade tänkt att gå runt med dom. Men jag brukar inte tejpa fast sittunderlaget i rumpan heller när jag är ute och går. Så tanken är som sittunderlag. När man sitter still och inte rör på sig.
Provade idag. Funkade väldigt bra. Det är alltid nånting som blir kallast först när man tar en paus och denna gång var det inte fötterna.
Kjell