Jag har sökt och läst ett hundratal trådar och recensioner nu. Jag har fått en obeskrivlig
beslutsångest. Det har blivit för många variabler att ta hänsyn till. HJÄLP MIG!!!
Jag har tidigare haft en Marmot, atom 40. (modell 2007, halvlång kedja)
Den har funkat perfekt för alla mina vandringar och väger endast ca 500g. Jag gick i jotunheimen augusti 2009 och var i runt olavsbu. Det blev frost under natten och jag är säker på att jag inte sov mer än ett par sekunder åt gången. Det började snöa på förmiddagen så jag förbannade mitt envisa gramvägande och argument för att jag skulle ta med den säcken. Jag trodde aldrig det skulle bli så kallt, året innan låg jag och solade på samma plats.
Så, nu behöver jag en sovsäck som gör att jag kan skratta åt frost, snö och iskalla vindar.
Den bör inte väga mer än 1200g.
Den bör klara -12 grader, eller vad tror ni?
Den får kosta hur mycket som helst. (nja, max 10 kkr)
Jag är 183 cm lång, inte fet, inte smal.
Jag vill ha den absolut bästa säcken! Vad tror ni? Vad är er favorit.
Ps. Dun!
beslutsångest. Det har blivit för många variabler att ta hänsyn till. HJÄLP MIG!!!
Jag har tidigare haft en Marmot, atom 40. (modell 2007, halvlång kedja)
Den har funkat perfekt för alla mina vandringar och väger endast ca 500g. Jag gick i jotunheimen augusti 2009 och var i runt olavsbu. Det blev frost under natten och jag är säker på att jag inte sov mer än ett par sekunder åt gången. Det började snöa på förmiddagen så jag förbannade mitt envisa gramvägande och argument för att jag skulle ta med den säcken. Jag trodde aldrig det skulle bli så kallt, året innan låg jag och solade på samma plats.
Så, nu behöver jag en sovsäck som gör att jag kan skratta åt frost, snö och iskalla vindar.
Den bör inte väga mer än 1200g.
Den bör klara -12 grader, eller vad tror ni?
Den får kosta hur mycket som helst. (nja, max 10 kkr)
Jag är 183 cm lång, inte fet, inte smal.
Jag vill ha den absolut bästa säcken! Vad tror ni? Vad är er favorit.
Ps. Dun!