Alaska-artikeln
Hej Bengt-Olof, Josef m fl !
Som jag sa, vet jag inte mycket om jägareförbundet. Tack för tipset om hemsidan, fanns en hel del bra information där. Men ord och handling är inte samma sak. Faktum kvarstår, ansökan om skyddsjakt på en stam om 100 djur!!!
Ang naturliga inslag i faunan:
Både fjällkon och jakthunden är ju mycket sympatiska varelser. Men fjällkon hotar ingen annat art, till skillnad från jakthunden.
Angrepp på jakthundar används ju som argument för att bedriva jakt mot en vargstam på 100 djur.
Ett par ord om den dära artikeln från Alaska. Jag läste bara det som stod på jägareförbundets hemsida...
Vargattacken i Kanada skedde i en djurpark! Det glömde författaren visst ;-)
"I USA har vargantacker varit vanligare. Fem människor har attackerats i Ontario sedan 1987."
Ontario ligger som bekant i Kanada, inte i USA.
Enligt U. S. Fish and Wildlife Service, amerikansk myndighet, är attacken i Alaska den första attacken
på en människa i Nordamerika någonsin, av en frisk vild varg.
Sexåringen hette f ö John Stenglein, inget annat.
Desinformation! Hoppas att artikeln i själva tidningen var bättre..., eller?
Johannes
Hej Bengt-Olof, Josef m fl !
Som jag sa, vet jag inte mycket om jägareförbundet. Tack för tipset om hemsidan, fanns en hel del bra information där. Men ord och handling är inte samma sak. Faktum kvarstår, ansökan om skyddsjakt på en stam om 100 djur!!!
Ang naturliga inslag i faunan:
Både fjällkon och jakthunden är ju mycket sympatiska varelser. Men fjällkon hotar ingen annat art, till skillnad från jakthunden.
Angrepp på jakthundar används ju som argument för att bedriva jakt mot en vargstam på 100 djur.
Ett par ord om den dära artikeln från Alaska. Jag läste bara det som stod på jägareförbundets hemsida...
Vargattacken i Kanada skedde i en djurpark! Det glömde författaren visst ;-)
"I USA har vargantacker varit vanligare. Fem människor har attackerats i Ontario sedan 1987."
Ontario ligger som bekant i Kanada, inte i USA.
Enligt U. S. Fish and Wildlife Service, amerikansk myndighet, är attacken i Alaska den första attacken
på en människa i Nordamerika någonsin, av en frisk vild varg.
Sexåringen hette f ö John Stenglein, inget annat.
Desinformation! Hoppas att artikeln i själva tidningen var bättre..., eller?
Johannes