Nåja, filosofi är väl inte en av Lancegubbens starkare sidor... Jag har läst en bok som han fått hjälp med att skriva... Då är han betydligt bättre som cyklist...hög tid för ett inspirations-filosofiskt inlägg igen....
Pain is temporary, it may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but
eventually it will subside and something else will take its place.
If I quit, however, it lasts forever.
- Lance Armstrong
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varför ?????
- Trådstartare H_123
- Start datum
Varför!!!!!
Varför orkar du bry dig?????
är alla inlägg om
hur många tänder man skall ha bak och fram och där uppe och i reserv ?
om man skall ha scutt el fascher el schweppsholt el kana ?
om man ska ha currymore el corridice el spurtex väskor ?
om man ska ha framåtvända el uppochnedvända pedaler, el skoöverdrag i latex?
om man ska cykla med eller utan lila styrlindor ?
om man skall ha gröna el rosa glasögon, el blått baklyse ?
om man skall ha 24 el 36 ?
om man skall ha low riders, blackburn el biltema el släpkärra ?
om man skall ha alu el steel ?
om man skall ha x32 el 2.1" el racer ?
om man skall ha nishoki el Kanon-dal el spezialiserad el Trak ?
Allt detta spelar ingen roll, allt är ok, bara man kommer iväg så är upplevelsen garanterad,
glöm prylhysterin, kan vi inte diskutera lite roligare ämnen här, lite upplevelse och filosofi
och vägval och motivation och så ???????????????????
Varför orkar du bry dig?????
Yes, bra fråga--- , skapa debatt, göra livet intressant, undersöka cybervärlden, provocera lite, undrar vad folk svarar, ändra från skruvar till -> "Radhuset smög sig på mig medan jag vallade skidorna", ifrågasätta den svenska stilen och stuff-hysteria, stålfarfar istället för goretex-kalle, just go istället för att debattera hyperventilation i glasögonbågarna..... / ..
Enig.
Sist jul kjøpte jeg to sykler til meg selv og min sønn. Syklene kostet 1000 kroner hver (Nakamura).
Vi syklet fra Kemijärvi til Murmansk.
Ikke ett sekund under sykkelturen tenkte vi på syklenes "performance". Syklene fungerte som de skulle, og vi kunne konsentrere oss om det som betyr noe; frisk luft, kultur og natur.
Sist jul kjøpte jeg to sykler til meg selv og min sønn. Syklene kostet 1000 kroner hver (Nakamura).
Vi syklet fra Kemijärvi til Murmansk.
Ikke ett sekund under sykkelturen tenkte vi på syklenes "performance". Syklene fungerte som de skulle, og vi kunne konsentrere oss om det som betyr noe; frisk luft, kultur og natur.
Bättre att veta.......
Visst kan prylhysterin/fixeringen te sig absurd många gånger.
Det kan dock vara av intresse att ta del av andras erfareheter angående eventuella svagheter på utrustningen innan man ger sig iväg. Inte minst för att vara mentalt förberedd på att planerna kanske måste ändras, om något går sönder.
Kan jämföra med dem som klagar på vad som visas på tex. TV! Stäng av eller byt kanal om det är något som inte är intressant!
Man har ju alltid möjligheten att själv välja vad man vill läsa och diskutera om också!
Visst kan prylhysterin/fixeringen te sig absurd många gånger.
Det kan dock vara av intresse att ta del av andras erfareheter angående eventuella svagheter på utrustningen innan man ger sig iväg. Inte minst för att vara mentalt förberedd på att planerna kanske måste ändras, om något går sönder.
Kan jämföra med dem som klagar på vad som visas på tex. TV! Stäng av eller byt kanal om det är något som inte är intressant!
Man har ju alltid möjligheten att själv välja vad man vill läsa och diskutera om också!
Yes, bra fråga--- , skapa debatt, göra livet intressant, undersöka cybervärlden, provocera lite, undrar vad folk svarar, ändra från skruvar till -> "Radhuset smög sig på mig medan jag vallade skidorna", ifrågasätta den svenska stilen och stuff-hysteria, stålfarfar istället för goretex-kalle, just go istället för att debattera hyperventilation i glasögonbågarna..... / ..
Ja då kan du få många lyckliga timmar på det här forumet.
Och jag undrar om det finns några hippa brillor som jag kan kombinera. Typ som funkar lika bra när kör mtb eller paddla fors.
Snygga, sitter kvar efter vurpa eller roll. Ett par riktiga glasögon med optik för aktiva sporter...
Någon?
Tack för den första filosofiska frågan ---> " Varför orkar du bry dig????? ", och för moralisk support från Norge !!! Det måste betyda att "all-is-not-lost," och att det finns fler som tycker att cykelturen och upplevelsen är viktigare än hur många lux som kommer ur lampan.
" A bad day of surfing is better than a good day of work. "
Nu känns det bättre -- / ..
Jag kom tillbaka till Sverige för några dagar sedan efter ganska många månader på cykel och visst uppskattar jag cykelturen mer än vilken utrustning jag har. Men bara för det så betyder det inte att utrustningen inte är viktig men man bör ändå inte spendera all tid på att leta efter den perfekt cykeln...
Ta det du har och komplitera med lite nytt så sks du märka att du får en bra tur.
/Stellan
http://www.sandstorm.se
Ta det du har och komplitera med lite nytt så sks du märka att du får en bra tur.
/Stellan
http://www.sandstorm.se
Tack för den första filosofiska frågan ---> " Varför orkar du bry dig????? ", och för moralisk support från Norge !!! Det måste betyda att "all-is-not-lost," och att det finns fler som tycker att cykelturen och upplevelsen är viktigare än hur många lux som kommer ur lampan.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg