Varför ?????

är alla inlägg om
hur många tänder man skall ha bak och fram och där uppe och i reserv ?
om man skall ha scutt el fascher el schweppsholt el kana ?
om man ska ha currymore el corridice el spurtex väskor ?
om man ska ha framåtvända el uppochnedvända pedaler, el skoöverdrag i latex?
om man ska cykla med eller utan lila styrlindor ?
om man skall ha gröna el rosa glasögon, el blått baklyse ?
om man skall ha 24 el 36 ?
om man skall ha low riders, blackburn el biltema el släpkärra ?
om man skall ha alu el steel ?
om man skall ha x32 el 2.1" el racer ?
om man skall ha nishoki el Kanon-dal el spezialiserad el Trak ?

Allt detta spelar ingen roll, allt är ok, bara man kommer iväg så är upplevelsen garanterad,
glöm prylhysterin, kan vi inte diskutera lite roligare ämnen här, lite upplevelse och filosofi
och vägval och motivation och så ???????????????????

Har tänkt samma sak, förödande tråkiga frågor här numer.. Jag antar att det helt enkelt finns för få medlemmar på utsidan med faktisk erfarenhet från långturer. Och för få blivande cyklister.

Det händer faktiskt oftare att långfärdscykling (ej långfärdscyklar som här..) diskuteras på div backpackingforum.

/Lars
www.lostcyclist.com

Varför....

...inte diskutera både och?!
Är väl lite vitsen med ett forum överhuvudtaget, att kunna dryfta ALLA typer av frågor...eller??

//MD

Varför diskutera vad som ska diskuteras?
Om du nu inte gillar pryl-trådarna, låt bli att läsa dom.

De flesta av användarna på utsidan gillar att diskutera prylar, varför försöka tvinga på någon din åsikt om vad som är roligt?
Ut och cykla istället för att sitta framför datorn och tala om för andra vad dom ska diskutera...

håller me!

Jag håller med!, men jag är väldigt grön i touringcykling så jag tycker det är väldigt intressant med teknikfrågorna oxå! men gärna fler opryliga diskussioner! :)
Mvh J

Allt detta spelar ingen roll, allt är ok, bara man kommer iväg så är upplevelsen garanterad,
glöm prylhysterin, kan vi inte diskutera lite roligare ämnen här, lite upplevelse och filosofi
och vägval och motivation och så ???????????????????

Det spelar roll vilken utrustning man har... Men jag håller med om att det att det kan bli ganska tråkiga diskutioner efter ett tag. Det är även enklare att diskutera prylar på en vettig nivå än filosofi och upplevelser. Reseskildringar passar bättre på hemsidor och bloggar än i ett forum. Vägval och problem under tänkt resa kan oxå diskuteras bra i ett forum men frågor i stil med "Var ska jag cykla?" kan man skippa.

Läs lite mer om vad andra långfärdscyklister har skrivet.

/Stellan

Det är väl som med alla andra pryldiskussioner på Utsidan, man gör de diskussionerna innan man ger sig iväg.

Jag menar, om man planerar att cykla nånstans nästa sommar, är det fel att fundera över utrustningen fram till dess och höra vad andra har för erfarenheter? Ska man bara sitta och vänta på att tiden går och sen veckan innan köpa första bästa prylar man hittar och hoppas det går bra?

Sen finns det ju alltid en klick människor som bara måste ha "det bästa" (ofta underförstått "det dyraste och ovanligaste").

Blir det inte rätt likartade diskussioner även om man lämnar ute prylarna. Hur man bäst cyklar, vart man bäst cyklar, hur länge som är bäst att cykla? Även "filosofi" är ju för att reda ut på ett mera strukturerat sätt vad som anses vara bäst sätt att leva.

Det känns som att alla har en poäng i vad som skrivs. De flesta som gör s k prylinlägg vill nog trots allt komma ut och cykla, men känner sig begränsade av tid eller pengar eller vad det nu må vara. Kanske har man ingen att dryfta sina frågor med i verkliga livet. Man vill cykla till Kina, runda Skåne eller pendla till jobbet - långfärd kan betyda många saker och filosofi är heller inget enhetligt begrepp. Mot den bakgrunden kanske inte "upplevelsen är garanterad" bara man kommer iväg, det är ju helt subjektivt. Men visst, om det blir ett självändamål att kasta pengar i sjön, då är det kanske dags att sätta sig på cykeln och börja trampa...

Filosoferna ligger på latsidan, men det är väl knappast prylnördarnas fel? :)

Hej igen,

Efter några veckors intensiva pryl-diskussioner så är det hög tid för ett inspirations-filosofiskt inlägg igen....

Pain is temporary, it may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but
eventually it will subside and something else will take its place.
If I quit, however, it lasts forever.
- Lance Armstrong

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather.
Not screaming in terror like his passengers.

The Body Stronger. The Mind Sharper.
The Air Cleaner. The Grass Greener.
The Pretzels Crisper. The Beer Colder.
The Weekdays shorter. The Weekends longer.
The Sun Brighter. The Sky Bluer.
Life is Better when You Ride Your Bike

A Smith and Wesson always beats four aces.

Grasshopper Mind: ... Wring out every last piece of experience
and knowledge the world has to offer.
We may chart our life, we may sail for distant ports, finding
fresh wonders in the far reaches of the world. Eventually the
rudder slips from our hand. Time weakens us and fate overtakes
us. We drift, becalmed.
- Louis Marden

Rain is just liquid sunshine.

/ ..

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg