Varför rea?

Är det någon som vet varför ALLA butiker som säljer Hillebergtält verkar rea ut dem ganska kraftigt? Det verkar som det gäller i princip alla modeller, Keron, Nallo, Nammatj, t.o.m. Jannu som är en helt ny modell!?! På Naturkompaniet var det tältet nedsatt 1 500 kr!

Vad är det som händer? Håller Hilleberg på att lägga av eller vad? Någon som vet?

Kanske de reagerat på kritiken mot priserna från bl.a. denna site och har tänkt skifta hela prisnivån ett snäpp neråt? Då "reas" tälten ut till det pris som kanske blir normalpris framöver? Kanske de byggt upp ett enormt lager som måste krympas? Kanske Kerlonväven som använts sedan några år smälter vid ett visst datum;-) Jag vet inte, men har reagerat på samma sak. Det reas friskt lite överallt, inte bara i Sverige.

Raskesven

I USA är det fortfarande fullpris på alla Hillebergtälten. Jag betalade fullpris för ett Nammatj 2 för ungefär 6 veckor sedan. Har använt det i 6 nätter och är helt nöjd. Klart värt priset, även till fullpris. REA, det är ju bara bonus!

Christian

kartisen; sa:
I USA är det fortfarande fullpris på alla Hillebergtälten. Jag betalade fullpris för ett Nammatj 2 för ungefär 6 veckor sedan. Har använt det i 6 nätter och är helt nöjd. Klart värt priset, även till fullpris. REA, det är ju bara bonus!

Christian

Är inte fullpriset i US samma pris som REA-priset i Sverige. I varje fall dom webbutiker jag tittade på för ett tag sedan.

Tja... Fjällbävern äger Naturkompaniet. Det kan vara så att man vill sälja fler tält av märket fjällräven.
Det kan också vara så att det inte säljs så många Hilleberg tält.

Men den troligaste orsaken är nog att Hilleberg har så taskiga marginaler till återförsäljaren. Vinsten blir så liten så att det enda man går plus på är imageshöjaren "att ha Hilleberg i butiken".
Man kan ju köpa tält direkt från Hilleberg och det vill ju Hilleberg. Mer vinst till familjen.

Naturkompaniet är ju inte det enda som säljer ut H-berg, konkurrenten Outside gör detsamma. Nå, man får helt enkelt acceptera att man köpte ett fullpris-Keron i våras och låta livet gå vidare... Fast man kanske skulle köpa ett tält till, för flexibiliteten och så...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
liquidmonkey Rea tips - akto!!! Bo och sova 3
seobserver Rea-fynd? Bo och sova 2
Familjen F. Tält-rea? Bo och sova 3
Wisentdual McKinley Escape 3 REA Bo och sova 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg