: )
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varför jagar inte jägarna möss?
- Trådstartare luktafotogen
- Start datum
Oh no, it's the killer rabbit!
Det finns råttfällor som är en behållare med små påsar råttgift (typ som portionssnus) som man kan ställa ut ex i förrådet. Mössen tar med sig en påse (take-away eller mousebag? ), äter upp den och förblöder. Kan lukta någon dag. Har haft ihjäl två möss på det sättet de senaste månaderna. + två stycken med vanlig råttfälla. Den ena musen hade hunnit reagera, det verkade som om halva halsen, på längden, skalats/kapats av. Att det finns så mycket blod i en liten mus! Av spåren att döma så sprang den runt ett tag... Inte direkt ett trevligt sätt att dö på. Men vad gör man när de förstör saker i huset?
Det finns råttfällor som är en behållare med små påsar råttgift (typ som portionssnus) som man kan ställa ut ex i förrådet. Mössen tar med sig en påse (take-away eller mousebag? ), äter upp den och förblöder. Kan lukta någon dag. Har haft ihjäl två möss på det sättet de senaste månaderna. + två stycken med vanlig råttfälla. Den ena musen hade hunnit reagera, det verkade som om halva halsen, på längden, skalats/kapats av. Att det finns så mycket blod i en liten mus! Av spåren att döma så sprang den runt ett tag... Inte direkt ett trevligt sätt att dö på. Men vad gör man när de förstör saker i huset?
Men vad gör man när de förstör saker i huset?
Raderade bort all obscena farligheter, detta är ett familjeforum.
Man tar fram the holy handgranade såklart
Men till TS. om du inte kan överlista musen kanske det inte är du som ska bo i huset. Akta dig då musen kommer att tänka i de banorna, då kommer det ligga inbjudande Nintendos och iPads i hörnorna. Ta dem INTE
Raderade bort all obscena farligheter, detta är ett familjeforum.
Aha... Så musjakt och bäverfälla var inte det JAG trodde alltså Förlåt...
Gäller det skogsmus (Apodemus sylvaticus) skaffa en riktig jägare en katt (Felis catus) skall du jaga andra möss bjud på vin
Gäller det skogsmus (Apodemus sylvaticus) skaffa en riktig jägare en katt (Felis catus) skall du jaga andra möss bjud på vin
nu vill inte jag va sån men vin funkar rätt bra på mig med.. har för mig att även herr almgren är svag för denna dryck.
nu vill inte jag va sån men vin funkar rätt bra på mig med.. har för mig att även herr almgren är svag för denna dryck.
Så kristerh var försiktig när du gillrar fällan med vin du vet aldrig vad du får...
Det är många som åtlat med vin men inte riktigt haft klart för sig vad för fångst man haft med sig hem.
Att få med sig almgren eller -patric- hem är nog inte det värsta. Här i Stockholm var det skott- pengar på skadefåglar runt 1800 talet. Men det har varit förbjudet nu i flera decennium. Så när man nu jagar i trakterna runt Östermalm kan få en och annan skata eller rugguggla.
Det är nästan så att det inte går att misslyckas.
(kan få äta upp det här)
Det är nästan så att det inte går att misslyckas.
(kan få äta upp det här)
du har inte funderat.. på en.. katt?
Jag kan rekommendera den här modellen:
Att få med sig almgren eller -patric- hem är nog inte det värsta.
Vilket vin tänkte du åtla med? är svag för brunellos
Vin och skaldjur brukar kunna agna för mången.
Tjusig katt!
Tjusig katt!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Björn jagar älg. | Vilda djur | 12 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg