När man samlat på sig ett antal trevliga och bra friluftsprylar så kommer man efter ett viss bruk att behöva tvätta dessa. Många (alla?) plagg och liknande som är impregnerade vill man då tvätta på ett "snällt" sätt så att man inte behöver impregnera alltför mycket alltför ofta. De alternativ som jag känner till för att uppnå detta är Nikwax ExtraSuperDuperDyr Wash resp. tvålflingor. Då jag har svårt att motivera mig att lägga 100 spänn på ett tvättmedel som räcker några ynka gånger så hade jag tänkt köpa tvålflingor då jag inte ids "tillverka" sådana själva men jag har då ställts inför följande problem: det finns inte!
Jag har inte lyckats hitta tvålflingor efter besök i ett antal affärer, bl.a. Ica Maxi Stormarknad, Hempök och Konsum.
Var i hela friden kan jag köpa tvålflingor? Ska jag behöva åka utomlands - jag vet att det finns i bl.a. Spanien - för detta?
Finns det månne på Clas Ohlson?
Jag har inte lyckats hitta tvålflingor efter besök i ett antal affärer, bl.a. Ica Maxi Stormarknad, Hempök och Konsum.
Var i hela friden kan jag köpa tvålflingor? Ska jag behöva åka utomlands - jag vet att det finns i bl.a. Spanien - för detta?
Finns det månne på Clas Ohlson?