Var köper man bra nätpåsar?

Jag är på jakt efter vanlig persedelpåsar, fast inte i olika grälla färger utan i nät så att man lätt ser vad som ligger i. Alternativt så klart genomskinliga "vanliga" påsar istället.

Tips mottages tacksam. Antingen via nätet eller om det finns i butik i Göteborgsområdet.

Jag tycker att det kan funka rätt bra m vanliga fryspåsar, ev m påsklämma. Eller ziplock-påsar (finns i 1 o 3 l modeller). Ziplockpåsarna är väldigt slitstarka, det är inte riktigt fryspåsarna.

Angående nätpåsar är tvättpåsar ett tips, de finns tex på clas olsson eller åhlens.

Diy

Bland det enklaste man kan sy själv är packpåsar. Och då har man favören att själv på välja storlek så att det passar precis till det man vill ha i packpåsen. Och så får man välja om man vill ha rullförslutning eller snörförslutning eller kanske något annat som blixtlås, men då blir det genast lite svårare för ska man sy fast ett blixtlås behöver man oftast byta pressarfot.

Köper man en sådan här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10148157 på IKEA för humana 99 kronor får man tyg så det räcker till många packpåsar. Det finns även gardintyg som kan vara lämpligt.

Personligen så föredrar jag i dom flesta fall vattentäta packpåsar och jag gillar Sea to summit för de finns i 4-5 färger så det är lättare att skilja packpåsarna åt. Nu har jag fler Sea to summit packpåsar än dom har färger så jag har ”kodat” mina packpåsar med ett litet färgat kantband (packsnöre från fallskämsshopen. Packsnörena finns nog i minst 10 färger).
Per

Clas Ohlson tog 19 kr för två tvättpåsar med dragkedja, 30x40 cm. Tror inte jag sätter mig och syr för de pengarna...

Finns i olika storlekar på Naturkompaniet Korsgatan, både i nät och (relativt) genomskinliga vattentäta packpåsar från Sea to Summit.

Jag är på jakt efter vanlig persedelpåsar, fast inte i olika grälla färger utan i nät så att man lätt ser vad som ligger i. Alternativt så klart genomskinliga "vanliga" påsar istället.

Tips mottages tacksam. Antingen via nätet eller om det finns i butik i Göteborgsområdet.

Flerpack med meshpåsar finns på Intersport Backaplan. Har sett dem på Femmans sport också. Inte dyrt och i flera storlekar. Funkade faktiskt som huvudkudde och myggnät också i fjällen förra året :)

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg