Var köper jag Garmin 60CSx billigast inom EU?

Köpa i sverige?

Hej,

Har också planer på att köpa en 60csx med friluftskartan pro. På Aspidshop kostar den 5305 kr och sen får man köpa till friluftskartan för ca 1500 kr.

Hittade ett paket med 60csx och friluftskartan på en svensk site för 6895 kr och då får man, om jag förstår det hela rätt, svensk manual + att Sportsmanship i sverige tar hand om eventuella garantiärenden.

Hej!
jag köpte 60CSX och Fripro Götaland för 6895:- hos Skövde natur.
Citycelekt har jag sen förut.
Jag är mycket nöjd med denna kombination, hade 60c förut och gamla Friluftskartan
Svensk bruksanvisning är inte klar och kommer att levereras senare, när jag frågar hos Sportmanship om när den kommer att var klar så svarar de att de inte vet, och att det är leverantören som kommer att leverera den.
Jag funderar på att köpa ett minneskort på 1 Gb så snart de finns tillgängliga.

Eloserik

Har nyss kommit hem med flyget från Cebit. Jag frågade produktfolket hos Garmin om man kan använda !GB kot till 60Cx (har själv en 60 CSx)

Max 512 är svaret. Så det är ju knappast någon idé att köpa en 1GB kort bara för att chansa. Finns det verkligen rapporter om att 1 GB funkar?

För övrigt så är Vistan Cx eller vad den heter smartare för där sitter microSD kortet i en slot bredvid batterierna så det bara tar sekunder att byta kortet. I 60Cx måste man lyfta ur batterierna och pilla med en pysslighållare för att få ut kortet och sen pyssla för att få i det igen. Risk för att man tappar bort ett batteri eller ett kort.

Smart kortplacering

jonasolof; sa:
För övrigt så är Vistan Cx eller vad den heter smartare för där sitter microSD kortet i en slot bredvid batterierna så det bara tar sekunder att byta kortet. I 60Cx måste man lyfta ur batterierna och pilla med en pysslighållare för att få ut kortet och sen pyssla för att få i det igen. Risk för att man tappar bort ett batteri eller ett kort.

Magellan Explorist XL har en smart placering av sitt SD-kort. Luckan till kortet sitter på sidan av apparaten och då slipper man öppna bakstycket och pilla bort batterierna…

(Lugn, jag vet att tråden handlar om Garmin och inte Magellan, men jag kunde inte låta bli. ;-)

Alltså vad betalar jag 4365 eller 5281. är det 5338 finns det ingen annledning att köpa den hos dom hittar för 5700 i sverige via pricerunner.

Danne68; sa:
Alltså vad betalar jag 4365 eller 5281. är det 5338 finns det ingen annledning att köpa den hos dom hittar för 5700 i sverige via pricerunner.
Detta är förmodligen 2000-talets mest förvirrade fråga... ;)

Men om det är priserna hos Aspid med och utan moms du undrar över så betalar du alltid med moms så länge du inte handlar sakerna till ett företag.

Re: Smart kortplacering

macsailor; sa:
[Magellan Explorist XL har en smart placering av sitt SD-kort. Luckan till kortet sitter på sidan av apparaten och då slipper man öppna bakstycket och pilla bort batterierna…

(Lugn, jag vet att tråden handlar om Garmin och inte Magellan, men jag kunde inte låta bli. ;-)

Jag köpte ett par microSD kort till för att växla kartor. Men jag ids inte plocka ur kortet som sitter i för det går så snabbt att föra över kartor med USB till mottagaren via Mapsource eller IMG2GPS att det inte spelar någon roll.

Notera för övrigt att IMG2GPS medger att man lägger i upplåsningskoden (25 ställiga) så att låsta kartor fungerar i GPSen. Ibland ser inte Mapsource GPSen över USB medan IMG2GPS ser den.

Köpa från USA?

Nackdelarna med att köpa 60csx från USA nämndes redan (USA baskarta, garantiproblem mm.)

Nu har jag dock möjlighet att slippa skatt osv då en polare studerar i USA för tillfället och skulle kunna köpa den där och sedan ta den med sig hit då han kommer hem över sommaren. Tror ni det kan vara en god ide eller?

Priset där ligger under 4000 kronor som billigast så det är ju en mäsrkbar skillnad!

Vad menas med garantiproblem egentligen? Måste man skicka den till USA för att få service som går på garantin eller? Månag produkter har väl internationella garantier som fungerar i hela världen, men vad vet jag.

Sedan är det ju baskartan... Är den i klass med mapsource worldmap som kan provköras på garmin.com eller äer det sämre bättre kvalite?

Hoppas nån vill komma med nåt gott råd för jag känner mig lite förvirrad...=S

Språk version

hoxel; sa:
Nackdelarna med att köpa 60csx från USA nämndes redan (USA baskarta, garantiproblem mm.)

Nu har jag dock möjlighet att slippa skatt osv då en polare studerar i USA för tillfället och skulle kunna köpa den där och sedan ta den med sig hit då han kommer hem över sommaren. Tror ni det kan vara en god ide eller?

Priset där ligger under 4000 kronor som billigast så det är ju en mäsrkbar skillnad!

Vad menas med garantiproblem egentligen? Måste man skicka den till USA för att få service som går på garantin eller? Månag produkter har väl internationella garantier som fungerar i hela världen, men vad vet jag.

Sedan är det ju baskartan... Är den i klass med mapsource worldmap som kan provköras på garmin.com eller äer det sämre bättre kvalite?

Hoppas nån vill komma med nåt gott råd för jag känner mig lite förvirrad...=S

http://www.gps.no/anm/templates/?a=1012&z=2
Kan man läsa ”Garmin har i programvaren til de nye x-modellene lagt inn en sperre som gjør at GPSer kjøpt i USA ikke har mulighet for å få norsk meny”.

Huruvida det gäller även svenska har jag ingen aning om, men någon har tagit fram ett program kringå denna spärr.

Personligen har jag min GPS inställd på engleska av gammal vana, då det på min första Garmin inte gick att välja språk.

Per

Jag förstår inte det där med baskartan. Jag har köpt min Garmin 60CS i Usa och kör nu City Navigator Europa på den. Har inte märkt av eller sett någon baskarta. Inga problem överhuvudtaget att köra navigering i Sverige.

Är det inte så att man bara har nytta av baskartan om man _inte_ kör någon annan karta, som City Navigator?

Upplys mig gärna! :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PR Var köper man GPS till vettiga priser? Navigering 24
lllusion Var köper man norska kartor? Navigering 6
bengtberg Köper en Garmin i morgon, men vilken? Och var? Navigering 13
pefo Var köper man GPS mouse i Sverige? Navigering 0
BadCash Var hittar man enklast GPX-filer för vandringsleder? Navigering 6
amkarl Var köpa Utekartan i Örebro? Navigering 4
guhj Billig gammal GPS, visa koord, inget mer. Var hitta? Navigering 8
periskop Var köpa Suunto-kompass? Navigering 2
joa_bj Var hittar jag rastplatser som POI's till Garmin Navigering 2
peter1959 "känna på sig var vädersträcken går"................................................ Navigering 22
jasåpådetviset Var är satelliterna just nu? Navigering 11
niklaz Var hittar man Garmin-tillbehör billigt? Navigering 19
peter1959 Var har ni GPS-en och hur på tur? Navigering 6
Enicar GPS SW 2.90 var hittar jag den? Navigering 4
mikaelkr Var finns info om Gallileo? Navigering 2
ekis Var köpa Garmin Metroguide senaste ver (v10)? Navigering 5
Vandrare Var köpa cykelhållare Garmin 60? Navigering 5
frni Uppgradera CitySelect v.6 till v.9 Var köpa? Navigering 3
filto338 Gratiskartor var? Navigering 2
Surjamten Var köpa GPS i Toronto? Navigering 0
jonasolof off topic: var lägga bilder som ska länkas? Navigering 6
abel New York, var kan man handla billigt Navigering 16
montanaemma Var hittar jag bra kartor? Navigering 3
Tony-Avesta Egnos hur var det med det nu? Navigering 3
jörgen-1909 Hur var det nu... Navigering 2
Lundman Var få reda på höjdangivelser för kalibrering av gps Navigering 8
annsun Var finns Garmin 60 CS i Sverige? Navigering 22
d.a.n.i.e.l Garmin Geko 201 billigast var? Navigering 10
jamo Var är bubblan i kompassen? Navigering 15
Tomax Minne, var är mitt minne? Navigering 4
PR Fasta hastighetskameror var finns de? Navigering 49
Livsglad Var ? bra kartor? Navigering 0
eTrex, Var är den billigast ? Navigering 1
Nyman Var kan jag hitta arméns beg radioapparater? Navigering 0
Var kan man hitta Route66 gratis på nätet????????? Navigering 5
niking Garmin köper Sportmanship Navigering 16
Sbn Hur ofta köper ni ny karta till GPS? Navigering 8
marcuslundmark Köper gärna en Summit/Vista för max 2500? Navigering 4
HasseQ Vilken GPS skall jag ha ? Navigering 25
majjen Hur hittar jag denna position? Navigering 4
majjen Hjälp! Vad gör jag för fel? Navigering 3
wima Skriva ut kartan själv- bra idee, men hur får jag den vattentät? Navigering 28
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Kniv-Hasse Vad skall jag köpa för GPS? Navigering 20
Rob1 Vilken GPS skall jag köpa ?? Navigering 27
qwater Vilken gps skall jag ha? Navigering 2
mipert > Någon som jobbar med ArcGIS och kan ge mig lite stöd?, Jag behöver få lite koll på Navigering 6
glasmästarn Vad ska jag köpa för GPS Navigering 8
isola92 Vilken GPS ska jag välja? Navigering 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg